آموزش و طرز تهیه قیمه نثار و مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه
طرز تهیه قیمه نثار خوشمزه و جا افتاده قیمه نثار یکی از غذاهای خوشمزه شهر قزوین است و بسیار طرفدار دارد. “قیمه نثار” غذایی بسیار خوشمزه و خاص است. مواد لازم قیمه نثار گوشت قیمه ای خرد شده به اندازه 350 گرم برنج خیس کرده 3 پیمانه پیاز خرد کرده ریز 2 عدد بزرگ روغن 1/2 … نوشته آموزش و طرز تهیه قیمه نثار و مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه اولین...

طرز تهیه قیمه نثار خوشمزه و جا افتاده

قیمه نثار یکی از غذاهای خوشمزه شهر قزوین است و بسیار طرفدار دارد. “قیمه نثار” غذایی بسیار خوشمزه و خاص است.

مواد لازم قیمه نثار

گوشت قیمه ای خرد شده به اندازه 350 گرم برنج خیس کرده 3 پیمانه پیاز خرد کرده ریز 2 عدد بزرگ روغن 1/2 پیمانه لپه خیس کرده 1/2 پیمانه رب گوجه فرنگی 2 قاشق سوپ خوری ادویه خورشتی 1 قاشق چای خوری ادویه پلویی 1 قاشق چای خوری گلاب 1 قاشق چای خوری گلاب 1 قاشق سوپ خوری زعفران دم کرده 1 قاشق سوپ خوری زرشک سرخ شده 1/2 پیمانه نمک به مقدار لازم گرد لیمو عمانی 1 قاشق سوپ خوری خلال پسته و بادام زمینی برای تزیین

طرز تهیه قیمه نثار خوشمزه

در ایتدا قابلمه رو روغن می زنیم و روی حرارت قرار می دهیم و پیاز خرد شده را درون آن تفت می دهیم.

وقتی رنگ پیاز طلایی شد گوشت را در پیاز تفت می دهیم تا رنگ گوشت عوض شود و سپس ادویه خورشتی را اضافه می کنیم و یک تفت کوچک می دهیم.

قیمه نثار غذای قزوینی
سپس لپه خیس داده شده را اضافه می کنیم و در حدود 4 تا 5 دقیقه تفت می دهیم تا هنگام پختن لپه ها باز نشوند. هنگام تفت دادن لپه ها رب گوجه فرنگی را هم اضافه می کنیم تا رنگ بهتری بگیرد. پس از این مرحله به اندازه 3 پیمانه آب به خورشت اضافه می کنیم و در رف را می بندیم تا گوشت و لپه پخته شوند و خورشت کم آب شود و غلظت خورشت هم زیاد شود و جا بفیتد.

تزیین قیمه نثار خوشمزه

در 2 دقیقه آخر پخت هم کمی گلاب و زعفران داخل قیمه می ریزیم تا جوش بخورد. برنج از قبل خیس داده را آبکش می کنیم.

قیمه نثار جا افتاده
در کف ظرفی که می خواهیم برنج و قیمه را مخلوط کنیم، مقداری آب و روغن میریزیم و می گذاریم روی حرارت گرم شوند و یک جوش کوچک بخورید و سپس یک لایه برنج آبکش شده را کف قابلمه میریزیم و روی آن هم ادویه پلویی و گرد لیمو عمان میریزیم و بعد از یک لایه از مایع قیممه را که آب آن گرفته شده روی برنج و ادویه میریزیم و این مرحله را 2 تا 3 بار به همین ترتیب انجام می دهیم و در آخر هم مقداری روغن را حرارت می دهیم تا برنج دم بکشد و سپس کمی روغن داغ روی برنج می ریزیم.
عکس قیمه نثار خوشمزه
برای تزیین هم می توانید مقداری برنج زعفرانی به همراه زرشک سرخ شده، خلال بادام و خلال پسته استفاده کنید.
همچنین بخوانید : طرز تهیه خورش قیمه عربی