طرز تهیه برنج دمی لوبیا عروس (دمپخت لوبیای عروس)
طرز تهیه برنج دمی لوبیا عروس (دمپخت لوبیای عروس) لوبیا عروس (لوبیا کره ای) لوبیایی است که ظاهر جذاب و دانه های درشت تری به نسبت لوبیاهای دیگر دارد. خواصی که این محصول دارد را می توان با خواص انواع لوبیا مشترک دانست.   مواد لازم دمی لوبیا عروس برای 2 تا 3 نفر : […] نوشته طرز تهیه برنج دمی لوبیا عروس (دمپخت لوبیای عروس) اولین بار در مجله اینترنتی...

طرز تهیه برنج دمی لوبیا عروس (دمپخت لوبیای عروس)

لوبیا عروس (لوبیا کره ای) لوبیایی است که ظاهر جذاب و دانه های درشت تری به نسبت لوبیاهای دیگر دارد. خواصی که این محصول دارد را می توان با خواص انواع لوبیا مشترک دانست.

مواد لازم دمی لوبیا عروس برای ۲ تا ۳ نفر :

برنج ۱ و ۱/۲ پیمانه (پلوپز)
لوبیا عروس ۱ پیمانه (پلوپز)
پیاز ۱ عدد
زردچوبه ۱ ق غ
نمک و روغن و کشمش

طرز تهیه دمی لوبیا عروس :

لوبیا عروس را برای ۱۵ دقیقه خیس کنید، سپس با مقداری آب داخل قابلمه ای بریزید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اجازه دهید لوبیاها بپزند و کمی نرم شوند (بیش از حد نپزید که له شوند)، حتما درب قابلمه را باز بگذارید که رنگ لوبیاها تیره نشود، سپس آبکش کنید.
پیاز را نگینی ریز خرد کنید.
برنج را شسته و ۳ و ۱/۲ پیمانه آب و به میزان لازم نمک اضافه کنید.
کمی روغن در قابلمه بریزید و اجازه دهید داغ شود سپس پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و شفاف شود.
زردچوبه اضافه کنید و ۳۰ ثانیه تفت دهید، بعد لوبیای عروس را در حد یک دقیقه با پیاز و زردچوبه تفت دهید تا شکل خود را حین پخت حفظ کند و حالت پوست کنده و وا رفته به خود نگیرد.
برنج را اضافه کنید و اجازه دهید با شعله بالا بجوشد تا آب تبخیر شود سپس دم کنید.
میتوانید مقداری کشمش را بشویید و در کمی روغن تفت دهید و برای تزیین غذا استفاده کنید یا از گوشت قلقلی یا مرغ برای کنار غذا استفاده کنید.
برنج دم کشیده را در دیس کشیده و با کشمش تزیین و سرو کنید و با سالاد شیرازی و انواع ترشی و ماست و دوغ نوش جان کنید.

پ.ن: در صورت تمایل میتوانید مقدار کمی زردچوبه استفاده کنید و یکی دو قاشق رب در آن تفت دهید و مانند استانبولی بپزید.
پ.ن: میتوانید پیاز و زردچوبه را حذف کنید، برنج و لوبیای کمی پخته را با هم در قابلمه بریزید تا آب آن تبخیر شود، در اواخر پخت کمی شوید یا سبزی پلو اضافه کنید و برنج را مانند سبزی پلو یا شوید پلو دم کنید.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh