طرز تهیه گشنیز پلو با مرغ زعفرانی
روزهای زیبای اردیبهشتی تون به خیر و طاعات ماه رمضونی تون قبول باشه. شاید ظاهر این غذایی که میبینید به نظر ویژه و متفاوت نیاد و فکر کنید که خب این همون سبزی پلو مرغ هست که یکم قرتی شده. ولی باید آگاهتون کنم که این سبزی پلو نیست... گشنیز پلو هست... پر از عطر گشنیز که در ترکیب با خوراک مرغ زعفرونی خیلی خوشاینده. بهتون پیشنهاد میکنم این غذای خوشمزه...

سلام

روزهای زیبای اردیبهشتی تون به خیر و طاعات ماه رمضونی تون قبول باشه. شاید ظاهر این غذایی که میبینید به نظر ویژه و متفاوت نیاد و فکر کنید که خب این همون سبزی پلو مرغ هست که یکم قرتی شده. ولی باید آگاهتون کنم که این سبزی پلو نیست… گشنیز پلو هست… پر از عطر گشنیز که در ترکیب با خوراک مرغ زعفرونی خیلی خوشاینده. بهتون پیشنهاد میکنم این غذای خوشمزه رو با گشنیز تازه که این روز ها به وفور یافت میشه امتحان کنید. برای سحری هم گزینه ی سریع و خیلی خوبیه.

من این غذا رو قبل از ماه رمضون درست کردم و عکس گرفتم… مسلم هست که نور موقع افطار و سحر برام هیچ انگیزه باقی نمیذاره که عکاسی کنم. البته قول میدم چند تا افطاری تا آخر ماه رمضون زودتر درست کنم و عکس بگیرم و پست کنم.

مواد لازم برای گشنیز پلو با مرغ زعفرانی

برنج 2 پیمانه گشنیز خرد شده 1 لیوان سینه مرغ 1 عدد پیاز 1 عدد متوسط زعفران دم کرده دو سه قاشق غذا خوری نمک و فلفل دارچین زردچوبه رب گوجه نصف قاشق مرباخوری

گشنیز پلو

دستور سریع

برنج رو اگه وقت داشتید از قبل خیس کنید و بعدم به روشی که در اینجا توضیح دادم آبکش کنید. گشنیز تازه رو بعد از شستشو خرد کنید و به برنج آبکش اضافه کنید و ته دیگ دلخواهتون رو بذارید و برنج رو دم کنید. پیاز رو ریز خرد کنید و در مقداری روغن روی حرارت کم تفت بدید تا سبک و طلایی رنگ بشه. سینه مرغ رو به تکه های کوچیک برش بزنید و به پیاز در حال تفت خوردن اضافه کنید و حرارت رو کمی بالا ببرید تا رنگ مرغ ها تغییر کنه. مجددا حرارت رو کم کنید و ادویه ها و رب گوجه رو اضافه کنید و کمی تفت بدید. حالا زعفران رو اضافه کنید و اگه لازمه نصف استکان آب هم روی مرغ ها بریزید و اجازه بدید روی حرارت ملایم 10-15 دقیقه بپزه. نهایتا چند قطره لیموی تازه بهش اضافه کنید. غذا آماده ی سرو هست.

خوراک مرغ زعفرانی

گشنیز پلو با مرغ زعفرانی

گشنیز پلو با مرغ مجلسی

برای مهمونی اگه خواستید این غذای خوشمزه رو آماده کنید بهتره از تکه های بزرگ مرغ استفاده کنید. مثلا از ران کامل استفاده کنید. طبیعیه که زمان پخت مرغ هم بالاتر میره و لازمه 1 ساعتی اجازه بدید تا کاملا بپزه.

گشنیز پلو با مرغ

تبادل نظر کنید