طرز تهیه پیتزا میوه ای با تزیین شکلات و خامه
پارسینه: در این مقاله می‌توانید طرز تهیه پیتزا میوه ای را بخوانید.

در مطلب زیر طرز تهیه پیتزا میوه ای با تزیین شکلات و خامه را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

مواد لازم برای درست کردن نان پیتزا میوه ای

کره نرم شده در دمای اتاق: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

تخم مرغ بزرگ مانده در دمای اتاق: ۱ عدد

وانیل: ۱ قاشق چای خوری

آرد سفید: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۱/۴ قاشق چای خوری

بیکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری

جوش شیرین: نصف قاشق چای خوری

مواد لازم برای روی پیتزا

پنیر خامه‌ای پرچرب نرم شده در دمای اتاق: ۲۲۴ گرم

کره نرم شده در دمای اتاق: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر قند: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

خامه: ۲ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱ قاشق غذاخوری

میوه‌های تازه برش خورده: به مقدار لازم

سس شکلات: به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا میوه ای باید نان پیتزا را درست کنید. برای این کار در یک کاسه بزرگ کره نرم شده را با سرعت متوسط همزن بزنید. سپس شکر را به آن اضافه کنید و دوباره مواد را بزنید تا نرم و لطیف شوند. تخم مرغ و وانیل را به مواد اضافه کنید و خوب بزنید. چند بار کناره‌های مواد را با لیسک تمیز کنید و مواد را خوب هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا میوه ای باید در یک کاسه، آرد، نمک، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نشاسته ذرت را مخلوط کنید. در حالی که کره و تخم مرغ‌ها را با سرعت پایین همزن مخلوط می‌کنید، به آرامی مواد خشک را به آن‌ها اضافه کنید. پس از ترکیب کامل مواد با هم خمیر را از ظرف خارج کنید. سپس داخل یک کاسه بگذارید و روی خمیر را برای ۳۰ دقیقه تا ۱ روز با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهید.

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه تا یک روز زمانی که قصد دارید پیتزا میوه ای را دست کنید، فر را ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۷۷ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. یک قالب پیتزا با ارتفاع ۳۰ سانتیمتری انتخاب کنید. داخل قالب را با استفاده از برس و روغن کمی چرب کنید. حال خمیری را که آماده کرده‌اید، روی قالب پیتزا قرار دهید و به خوبی پهن کنید. کناره‌های خمیر را تا نزدیک ارتفاع قالب حالت دهید. حال قالب پیتزا را برای مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا لبه‌های نان پیتزا کمی طلایی شود.

بعد از آماده شدن نان پیتزا باید آن را از فر خارج کنید و در جایی قرار دهید تا کالا خنک شود. در این زمان می‌توانید انواع میوه‌های رنگارنگ مثل انواع توت، موز، هلو، آلو، انگور، کیوی، زردآلو و هر میوه دیگری را که در دسترس دارید، با اندازه و شکل دلخواه برش دهید.

برای درست کردن روکش خامه روی نان پیتزا باید در یک کاسه متوسط، پنیر خامه‌ای و کره را با سرعت متوسط هم بزنید تا ترکیب صاف و یکدستی ایجاد شود. تقریباً حدود ۲ دقیقه طول می‌کشد. بعد پودر قند و ۲ قاشق خامه را به آن اضافه کنید و دوباره ۱ دقیقه مواد را هم بزنید. سپس بعد از سرد شدن کامل نان پیتزا، خامه را روی نان پیتزا پخش کنید. میوه‌ها را با دقت و سلیقه روی خامه بچینید و پیتزای میوه‌تان را تزئین کنید. شما می‌توانید این پیتزای میوه‌ای را تا چهار روز در یخچال نگه دارید. موقع سرو کردن پیتزا را برش دهید. برای تزئین این پیتزای میوه‌ ای می‌توانید از سس شکلات یا نوتلا و تکه‌های شکلات استفاده کنید.