عسل کوهی چه خواصی دارد؟
خواص عسل کوهی (وحشی) که یکی از بهترین دارو های طبیعی است، می تواند تسکین دهنده انواع دردها و از بین برنده بیماری هایی مختلف باشد، برای آشنایی بیشتر با خواص عسل طبیعی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.   عسل کوهی (وحشی) چیست؟ عسل کوهی( وحشی) ماده ای فاسد نشدنی و بسیار […] نوشته عسل کوهی چه خواصی دارد؟ اولین بار در چطور پدیدار شد.

خواص عسل کوهی (وحشی) که یکی از بهترین دارو های طبیعی است، می تواند تسکین دهنده انواع دردها و از بین برنده بیماری هایی مختلف باشد، برای آشنایی بیشتر با خواص عسل طبیعی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عسل کوهی (وحشی) چیست؟

عسل کوهی( وحشی) ماده ای فاسد نشدنی و بسیار مفید است که بدون دخالت انسان و در مناطق سردسیر به واسطه زنبوران عسل تهیه می شود. این ماده با داشتن ارزش غذایی فراوان، انتخاب ایده آلی برای آغاز وعده های غذایی است و سبب افزایش انرژی در طول روز می شود. البته این روز ها پیدا کردن عسل وحشی اصل به یکی از دغدغه های خریداران تبدیل شده است. عسل کوهی یا عسل طبیعی که با نام عسل وحشی نیز شناخته شده، خوراکی فوق العاده مفید است که علاوه بر مزه ی عالی، خواص بی نظیری برای سلامتی مصرف کنندگان دارد. این محصول که از کوه های بخش جنوبی استان فارس و بخش هایی از کردستان به دست می آید و در مقایسه با محصولات مشابه ارگانیک شده حکم طلا را دارد.

مشاهده لیست قیمت پرفروشترین عسل کوهی

خواص عسل کوهی چیست؟

پس از آشنایی با زادگاه این محصول و راه تشخیص آن بهتر است به خواص عسل وحشی بپردازیم.

عسل وحشی برای پوست

خوراکی خوشمزه ای که می تواند پوستی به شفافی آیینه به شما هدیه دهد. لایه برداری و ترمیم کنندگی از خواص عسل کوهی محسوب می شوند و سبب شده که از این ماده به عنوان ماسک های خانگی نیز استفاده شود. عسل کوهی بافت های آسیب دیده را ترمیم و افتادگی های پوستی را برطرف می کند، همچنین با داشتن خاصیت آنتی باکتریال به خوبی آلودگی های سطحی را برطرف و آکنه های پوستی را از بین می برد.

عسل وحشی برای معده

عسل کوهی منبع عظیمی از تسکین دهنده هاست، این معجون شفابخش همچون آب روی آتش عمل می کند و دردهای معده و دستگاه گوارش را درمان می کند. عسل کوهی منشا گیاهی دارد و مصرف مداوم دمنوش آن به همراه دیگر گیاهان دارویی سبب تقویت معده و سیستم گوارشی می شود. نگران نباشید عسل وحشی به دلیل طبیعی بودن باعث افزایش میزان قند خون نمی شود و میزان اضافه آن به سادگی دفع خواهد شد.

خاصیت ضد التهاب این ماده نفخ و ورم معده را به راحتی درمان می کند و با تقویت آن از بروز سرطان جلوگیری خواهد کرد. از دیگر خواص عسل کوهی می توان به پیشگیری از زخم و میکروب معده اشاره کرد که در نتیجه با نرمال کردن عملکرد سیستم گوارشی از بروز یبوست نیز جلوگیری می کند.

عسل برای پیشگیری از عفونت

درد های قاعدگی یکی از کلافه کننده ترین دردهایی است که خانم ها برای رهایی از آن به خوردن قرص های شیمیایی روی می آورند. مصرف دمنوش عسل پیش از قاعدگی، از لخته شدن خون جلوگیری می کند به علاوه خاصیت ضد عفونی آن قادر به تسکین درد و رفع عفونت های زنانه می شود.

خواص عسل وحشی برای شیمی درمانی

یکی دیگر از خواص عسل کوهی، برای فردی است که تحت درمان سرطان (شیمی درمانی) قرار گرفته است. چنین فردی ایمنی بدن ضعیف تری نسبت به افراد سالم دارد و اگر روزانه دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی کوهستان میل کند، قطعا می تواند یکی از بهترین روش ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن فرد مبتلا به سرطان شود.

افزایش قدرت حافظه !

شاید تا به حال برای شما پیش آماده باشد که نام فرد یا شماره تلفن و یا چیز دیگری را به خاطر داشتید امّا الان دیگر از ذهن شما رفته است و دائماً از اینکه چیزی را فراموش می کنید، آزده خاطر می شوید. مصرف عسل وحشی کوهستان می تواند برای تقویت قدرت حافظه شما بسیار بسیار مفید باشد و در دراز مدت می تواند آثار مفیدی برای بخش حافظه مفز شما بگذارد.

بهبود بیماری های تنفسی

یکی دیگر از خواص عسل طبیعی کوهستان، بهبود بیماری های تنفسی است به خصوص برای افرادی که دچار تنگی نفس، بیماری هایی چون آسم و امثال آن هستند، مصرف آن به صورت روزانه می تواند در درمان این نوع بیماری بسیار اثربخش باشد.

تسکین دهنده درد گلو

عسل کوهی برای کسانی مه از درد گلو رنج می برند و همیشه در انتهای گلو خود یک درد خفیف احساس می کنند، با مصرف روزانه عسل طبیعی کوهی می توانند به این دردها پایان دهند و البته برای افرادی که سرفه های خشک و طولانی مدت دارند، مصرف آن ( حتی با حل کردن در آب ولرم ) بسیار توصیه می شود.

مشاهده لیست قیمت بهترین عسل کوهی

چگونه عسل کوهی پیدا کنیم؟

با توجه به خواص عسل کوهی (وحشی)، بدون شک پیدا کردن این ماده به این سادگی ها هم نیست چرا که عسل وحشی تنها در مناطق سردسیری و کوهستانی یافت می شود، به همین دلیل بسیار قیمتی و گران است. تولید طبیعی این محصول بدون دخالت انسان سبب شده که خواص زیادی داشته باشد و عنوان معجون شفابخش فاسد نشدنی را به خود اختصاص دهد.

برای پیدا کردن عسل کوهی باید به کوهستان ها سفر کرد، در ضمن مراقب نیز زنبور ها باشید. خواص این ماده که بدون دخالت انسان تهیه شده بیشتر از نمونه های ارگانیک آن است همین امر سبب شده که قیمت عسل وحشی در بازار بیشتر از حد انتظار باشد، چرا که حجم کندو ها بسیار کم و پیدا کردن آن ها سخت است. البته تصور نکنید که قیمت بالا بیانگر اصل بودن عسل است، برای شناخت عسل کوهی اصل باید آزمایشات لازم به عمل آید.

چگونه عسل کوهی اصل را تشخیص دهیم؟

راهکار های خانگی زیادی برای تشخیص عسل کوهی اصل از نمونه های تقلبی آن وجود دارد که درستی هیچ یک ثابت نشده، برا تشخیص دقیق می توانید مقداری از عسل را به آزمایشگاه برده تا با مشخص شدن میزان ساکارز، فروکتوز، گلوکز، رطوبت و… اصل بودن آن تشخیص داده شود. شاید این روش به نظر شما سخت به نظر برسد اما هیچ روشی نمی تواند خواص عسل کوهی را به درستی اثبات کند.

چه عواملی در قیمت عسل وحشی تاثیر گذار است؟

فاکتور های زیادی در قیمت عسل وحشی تاثیر گذارند که از مهم ترین آن ها می توان چگونگی یافتن عسل وحشی را مثال زد. با توجه به خواص عسل کوهی و زحمتی که برای به دست آوردن آن کشیده می شود، قیمت عسل وحشی به نسبت محصولات مشابه ارگانیک شده گران تر است. محصولات ارگانیک شده با دخالت های انسانی تهیه می شود و همین دخالت ها تاثیر زیادی حجم و خواص عسل طبیعی دارد. برخی زنبور داران به زنبور ها آب شکر می دهند تا حجم عسل تولید شده افزایش پیدا کند، اما عسل کوهی به دلیل عدم دخالت انسان و تولید طبیعی، خوش طعم تر و به تبع گرانتر خواهد بود.

خرید انواع عسل وحشی (کوهستان ) با به صرفه ترین قیمت

نتیجه گیری

خواص عسل کوهی (وحشی) را نمی توان در محتوایی کوتاه خلاصه کرد. این ماده فاسد نشدنی و شگفت انگیز علاوه بر اینکه درمان بسیاری از درد هاست می تواند از بروز بیماری های زیادی نیز جلوگیری کند به علاوه با خاصیت تقویت کننده و ترمیم کننده سبب افزایش سطح ایمنی بدن نیز می شود. همین امر سبب شده که عسل به عنوان یکی از مهم ترین خوراکی های وعده صبحانه باشد. مصرف روزانه عسل طبیعی و کوهستانی میزان سطح انرژی بدن را افزایش می دهد و حس رخوت و خستگی بدن را از بین می برد.
خاصیت آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال عسل وحشی سبب شده که مصرف دم کرده آن به همراه لیمو تازه نقش موثری در رفع التهابات گلو داشته و برای درمان بیماری های تنفسی همانند آسم انتخابی مناسب باشد. مصرف روزانه عسل وحشی و افزایش انرژی بدن سبب شده که این ماده به عنوان یکی از درمان های اصلی ناتوانایی جنسی معرفی شود گفتنی است که دمنوش زعفران و عسل نقش زیادی در افزایش سطح تمایلات جنسی دارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.