طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی با مرغ و قارچ
پاستا یکی از محبوب‌ترین غذا‌های ایتالیایی است که در انواع و طعم‌های گوناگون طبخ می‌شود و در میان مردم دنیا شهرت جهانی دارد. در مطلب پیش رو با آموزش تهیه پاستا آلفردو رستورانی همراه با سس مخصوص همراه ما باشید.

پاستا در میان غذا‌های امروزی و مدرن بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری در تمام دنیا دارد و می‌توان گفت یکی از منو‌های اصلی رستوران‌های مدرن به شمار می‌رود. در ادامه این مطلب برآنیم تا طرز تهیه پاستا آلفردو چیکن یا پاستا آلفردو با مرغ و قارچ را در خانه با روشی آسان همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه پاستا آلفردو با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.


مواد لازم برای تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ


پاستا پنه: ۵۰۰ گرم
قارچ: ۱۰ عدد
سینه مرغ: ۱ عدد
سیر: ۳ حبه
شیر: نیم لیتر
پنیر پارمسان: نصف لیوان
خامه صبحانه: ۲۰۰ گرم
کره گیاهی: ۵۰ گرم
روغن زیتون: یک چهارم لیوان
جعفری: نصف لیوان
نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن: به میزان لازم


طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانی


برای تهیه پاستا آلفردو با قارچ و مرغ ابتدا باید یک قابلمه را تا نیمه آب کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاید؛ سپس پاستا پنه را توی قابلمه آب جوش بریزید و کمی نمک و روغن زیتون به آن اضافه کنید. بعد از ده دقیقه که پاستا نرم شد، آن را آبکش کنید و کنار بگذارید. سینه یا فیله مرغ را به شکل دلخواه برش بزنید و به آن نمک و فلفل سیاه بمالید. حالا توی یک ماهی تابه کمی کره را همراه با روغن زیتون داغ کنید و تکه‌های مرغ را توی ماهی تابه بگذارید و کمی تفت بدهید تا رنگ مرغ تغییر کند. سپس شعله اجاق را کم کنید و در ماهی تابه را بگذارید تا مرغ با آب خودش و بخار کاملا پخته شود.

در این مرحله می‌خواهیم طرز تهیه سس آلفردو با قارچ را آموزش بدهیم که مهم‌ترین بخش تهیه پاستا محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که طعم یک پاستای خوب و خوشمزه کاملا به سس آلفردو و میزان شیر و خامه‌ای که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. در این مرحله ابتدا قارچ‌ها را ورقه ورقه کنید و توی یک ماهی تابه بریزید. صبر کنید تا کمی آب قارچ کشیده شود؛ سپس مقداری کره به آن اضافه کنید و قارچ را با کره تفت بدهید. حبه‌های سیر را رنده ریز یا له کنید و به قارچ اضافه کنید. سیر نباید بیشتر از چند ثانیه تفت بخورد؛ بنابراین بعد از چند ثانیه خامه صبحانه و شیر را به ماهی تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه کاملا حل شود و همه مواد با هم یکدست شوند.

سپس پنیر پارمسان را همراه با جعفری خرد شده، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن به سس آلفردو اضافه کنید و زمان بدهید تا سس حدود پنج دقیقه با شعله کم بجوشد و به غلظت برسد. در مرحله آخر پاستا پنه آبکش شده را به سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام قسمت‌های پاستا کاملا با سس آغشته شوند. در ماهی تابه را بگذارید و حدود پنج دقیقه زمان بدهید تا پاستا با سس آلفردو روی شعله باشد و بعد اجاق گاز را خاموش کنید. حالا پاستا آلفردو را توی ظرف سرو بکشید و تکه‌های مرغ را روی آن بچینید و با جعفری خرد شده و پنیر پارمسان روی پاستا را تزیین کنید. نوش جان