طرز تهیه بورانی بادمجان کم کالری
بورانی بادمجان نوعی پیش غذا با ماست و بادمجان ایرانی است که توسط بادمجان‌های کبابی و ماست تهیه می‌شود. نه فقط به عنوان یک پیش غذا، بلکه می‌توانید آن را به عنوان یک غذای اصلی سبک با نان نیز سرو کنید.
می‌توانید بادمجان‌ها را نیز سرخ کنید، که تفاوت خاصی در ظرافت غذا ندارد. این غذا گیاهی و کم کالری میباشد و طعم بی نظیری دارد. میتوانید در زمان کمی در منزل تهیه کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه بورانی بادمجان کم کالری مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه بورانی بادمجان کم کالری
مواد لازم:

۳ عدد بادمجان
۲ فنجان ماست
۲ حبه سیر
۱ قاشق چایخوری نعناع خشک
به میزان لازم نمک
فلفل سیاه تازه آسیاب شده به اندازه لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه:
بادمجان‌ها را پوست بگیرید و روی آن‌ها نمک بپاشید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا طعم تلخ آن از بین برود. سپس بادمجان‌ها را بشویید. آن‌ها را در ماهیتابه مناسب سرخ کنید. بادمجان‌های سرخ شده را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. بادمجان‌های سرخ شده را ورز دهید و سعی کنید آن‌ها را خوب نرم کنید. آن‌ها را کنار بگذارید و بگذارید تا خنک شوند.

حبه‌های سیر را رنده کرده و با ماست مخلوط کنید. سپس بادمجان‌ها را نیز به آن‌ها اضافه کنید. میتوانید بادمجان‌ها را خرد کرده بعد اضافه کنید. نمک، فلفل و نعناع خشک را اضافه کنید. برای تزیین می‌توانید از نعناع خشک و گردو استفاده کنید. بهتر است قبل از سرو حداقل ۳ ساعت بورانی را در یخچال قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا بورانی مزه بهتری داشته باشید!
منبع: آشپزی ها