طرز تهیه توپک پنیری ، ترد و خوشمزه
طرز تهیه توپک پنیری بسیار ساده است و می‌تواند یکی از فینگرفودهای خوشمزه‌ای باشد که شما برای منوی غذای دورهمی‌های دوستانه و مهمانی‌های خانوادگی استفاده می‌کنید.
فینگرفود‌ها آن‌قدر پر طرفدار و محبوب هستند و تنوع وسیعی دارند. فینگرفودها برای پذیرایی در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها عالی هستند؛ علاوه‌ بر این برای کودکان هم خوراکی‌های جذابی به شمار می‌روند و از آن‌ها بسیار استقبال می‌کنند. امروز قصد داریم طرز تهیه توپک پنیری را به شما آموزش دهیم که در واقع یک توپ سوخاری خوشمزه از سیب‌زمینی با مغز پنیر است.

مواد لازم

تردیلای خردشده: یک بسته سیب‌زمینی متوسط: ۵ عدد تخم‌مرغ: ۱ عدد آرد سفید: ۱ یپمانه پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و آویشن: از هر کدام یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه توپک پنیری

مرحله اول

برای تهیه توپک پنیری، ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به نمک و روغن آغشته می‌کنیم. سپس درون فویل می‌پیچیم و به مدت یک ساعت داخل فر قرار می‌دهیم تا بپزد (در صورتی که به فر دسترسی نداشتید، می‌توانید سیب‌زمینی‌ها را درون آب بپزید).

مرحله دوم

بعد از پخت، سیب‌زمینی‌ها را خوب له می‌کنیم و ادویه‌ها را به آن اضافه می‌کنیم و دوباره مخلوط می‌کنیم. بعد از اینکه سیب‌زمینی را کاملا له کردیم، به اندازه یک قاشق غذاخوری از سیب‌زمینی‌ها را برمی‌داریم و کف دست پهن می‌کنیم.

مرحله سوم

درون آن پنیر پیتزا قرار می‌دهیم و گرد می‌کنیم تا به شکل توپک دربیاید. بعد از اینکه تمامی توپک‌ها را آماده کردیم، به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا کمی سفت شود. سپس شروع می‌کنیم به سوخاری کردن توپک‌ها.

مرحله چهارم

برای سوخاری کردن توپک‌های پنیری، ابتدا آن‌ها را درون آرد سفید قرار می‌دهیم تا کاملا به آرد آغشته شوند.

در این مرحله، تخم‌مرغ را کاملا هم می‌زنیم. سپس توپک‌هایی را که به آرد آغشته کردیم، درون آن قرار می‌دهیم تا سطح توپک‌ها کاملا تخم‌مرغی شوند.
در آخر توپک‌ها را درون تردیلای خردشده قرار می‌دهیم تا کاملا با تردیلا پوشیده شود.

مرحله پنجم

برای اینکه سطح سوخاری ما تردتر شود، دوباره درون تخم‌مرغ قرار می‌دهیم. یک دور دیگر با تردیلای خردشده سطح توپک‌ها را می‌پوشانیم.
بعد از سوخاری کردن توپک‌ها، درون یک قابلمه کوچک روغن مایع می‌ریزیم (به طوری که توپک‌ها کاملا درون روغن قرار بگیرند) و اجازه می‌دهیم روغن کاملا داغ شود.

سپس توپک‌های پنیری را داخل روغن قرار می‌دهیم و خوب سرخ می‌کنیم تا طلایی و برشته شود.

منبع : دلتا