طرز تهیه تجین مراکشی
تجین هم اسم خود غذاست و هم اسم ظرفی است که در آن غذا درست می‌کنند، که معمولاً از جنس سفال است
مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت بره نیم کیلو گرم
پیاز ۱ عدد
روغن زیتون به میزان لازم
فلفل و زردچوبه و نمک به میزان لازم
ادویه مراکشی ۱ قاشق غذا خوری
خرمای هسته گرفته ۴ تا ۵ عدد
آلوی سیاه خشک ۴ تا ۵ عدد
عسل ۱ قاشق چای خوری
گشنیز تازه چند شاخه
زعفران به میزان لازم
هویج ۳ عدد
کدو حلوایی به میزان دلخواه
بادام پرک برای تزیین

طرز تهیه تجین مراکشی

مرحله اول

برای تهیه تجین مراکشی خوشمزه در ابتدای کار، گوشت بره را به صورت خورشتی تکه تکه می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه را با کمی روغن زیتون روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی شود. در ادامه گوشت را اضافه کرده و تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند و تفت داده شود، سپس به آن مقداری فلفل، زردچوبه و نمک می‌زنیم.

مرحله سوم

سپس مقداری آب اضافه کرده و در زودپز یا قابلمه را می گذاریم تا گوشت به طور کامل بپزد. وقتی که گوشت به طور کامل پخته شد، در ظرف تجین یا قابلمه، کمی پیاز ریز شده را با کمی روغن تفت می‌دهیم.

مرحله چهارم

سپس گوشت پخته شده، ادویه مراکشی یا اگر نداریم میکس ادویه که در بالا گفته شد را به آن اضافه می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. خرمای هسته گرفته شده ، آلوی خشک سیاه، عسل و چند شاخه گشنیز تازه به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله پنجم

به مقداری که روی گوشت آب باشد، از آب گوشت به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه قابلمه را با در بسته حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می‌گذاریم تا جا بیفتد. اگر خواستیم بعد از ۱۵ دقیقه به آن کمی زعفران و هویج یا کدو حلوایی اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

در پایان پس از اینکه غذا آماده شد، آنرا در ظرف مناسب می کشیم و با گشنیز و بادام پرک شده و برنج سرو می‌کنیم. می توانیم با همین ادویه به جای گوشت، نخود و کدو حلوایی و هویج بزنیم تا غذا گیاهی شود.



منبع :sprinkleofsaffron