طرز تهیه چیپس کچاپ خانگی بدون فر آسان به سبک بازاری
چیپس کچاپ یکی از انواع چیپس ها می باشد که به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید و برای خانواده و بخصوص بچه ها یک تنقلات سالم و مطمئن بپزید. تهیه چیپس در خانه نیاز به نکات خاصی دارد تا بتوانید مدل بازاری آن را داشته باشید.
دستور تهیه چیپس کچاپ

اما طعم کچاپ که یکی از طعم های بسیار خوشمزه و محبوب است و با پودر گوجه تهیه می شود پس شما لازم است یک بسته پودر گوجه از عطاری تهیه کنید و یا خود در منزل تهیه کنید و نه تنها با آن چیپس کچاپی تهیه کنید بلکه برای انواع غذاها از آن استفاده کنید اما تاریخچه چیپس بسیار طولانی است. اولین بار توسط جورچ گرام که یک آشپز بود در سال ۱۸۵۳ کشف شد اون یک مشتری به نام کوریلیوس وندربیلت داشت که از سیب زمینی ضخیم خوشش نمی آید به همین دلیل جورج تصمیم گرفت سیب زمینی ها را تا حد ممکن نازک و نمک بزند و داخل روغن سرخ کند و یا در جنگ جهانی اول و دوم در انگلیس به دلیل مشکلات مالی مردم در زمین ها و باغ های کنار خانه خود سیب زمینی می کاشتند و با روغن سرخ می کردند و در کنار دیگر غذاهای خود سرو می کردند و سرانجام در سال ۱۹۵۰ یک کارخانه ایرلندی چیپس های طعم دار شده را کشف کرد.

مواد لازم برای تهیه چیپس کچاپ خانگی
سیب زمینی ۳ عدد نمک ۱ ق غذا خوری بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری سرکه سفید ۱/۲ پیمانه پودر گوجه ۱ ق مربا خوری شکر سفید یا قهوه ای ۱/۲ ق مربا خوری فلفل قرمز نوک ق چای خوری آب و یخ به مقدار لازم
طرز تهیه چیپس کچاپ در خانه بدون فر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و با پوست کن یا چاقوی تیز پوست آن را بگیرید حالا به مهم ترین قسمت تهیه چیپس می رسیم شما برای ورقه کردن چیپس نیاز به یک رنده تیز ورقه کن دارید که می توانید از رنده V یا رنده ورقه کن غذاساز و یا اگر هیچکدام را نداشتید با همان پوست کن میوه شروع به ورقه کردن سیب زمینی ها کنید.

مرحله دوم: استراحت سیب زمینی

بعد از ورقه کردن سیب زمینی ها آن را دوبار خوب شسته تا نشاسته اضافی آن از بین برود این کار باعث می شود چیپس تردی داشته باشید سپس داخل یک لگن مقداری آب و یخ و نمک و بیکنیگ پودر و سرکه را می ریزیم و هم می زنیم سپس سیب زمینی ها را اضافه می کنیم و برای ۲ ساعت می گذاریم تا داخل این مخلوط بماند.

مرحله سوم: سرخ کردن

بعد از ۲ ساعت چیپس ها را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن برود سپس روی دستمال قرار دهید تا خوب خشک شود و داخل یک شیر جوش روغن ریخته و چیپس ها را داخل روغن که غوطه ور هست سرخ کنید تا طلایی و خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه چیپس کچاپ

وقتی چیپس ها در حال سرخ شدن هستند داخل یک کاسه پودر گوجه و کچاب و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید و بعد از سرخ شدن همان طور که داغ است داخل یک آبکش یا کاسه ریخته و مخلوط کچاپ را روی آنها بریزید و هم بزنید تا جذب مواد شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیپس کچاپ

بعد از سرخ کردن چیپس ها را روی هم قرار ندهید وگرنه نرم می شوند. سرکه سفید باعث تردی بیشتر چیپس ها می شود و اثری روی طعم آن ندارد. اصلا نباید پودر کچاپ تهیه شده را مستقیم داخل روغن بریزید وگرنه می سوزد باید بعد از سرخ شدن روی چیپس ها بریزید. کیفیت این چیپس از مدل های آماده و بسته بندی بسیار بالاتر و خوشمزه تر می شود.
منبع : پارسی دی