طرز تهیه شیرینی کاکا کدو حلوایی مخصوص گیلانی‌ها
شیرینی کاکا کدو حلوایی یک شیرینی مخصوص گیلان است. یک دسر بسیار خوشمزه و مورد علاقه شما خواهد شد. کاکا کدو بسیار آسان و سریع تهیه می‌شود و مانند کوکو باید آن را سرخ کنید.

شیرینی کاکا کدو حلوایی یک شیرینی خوشمزه مخصوص گیلان است که به راحتی و با موادی که در خانه دارید آماده می‌شود. اگر دوست دارید طعم و مزه متفاوتی را از یک شیرینی خانگی بچشید، حتما این شیرینی را در خانه درست کنید و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

مواد لازم برای کاکا کدو حلوایی

کدو حلوایی پخته و له‌شده: ۱ پیمانه آرد گندم الک‌شده: یک پیمانه تخم‌مرغ: ۱ عدد شیر: ۱/۴ پیمانه گلاب: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری سرپر مغز هل کوبیده (دلخواه): نصف قاشق چای‌خوری بکینگ پودر: ۱ قاشق چای‌خوری شکر: نصف پیمانه نمک: ۱/۸ قاشق چای‌خوری

روش تهیه شیرینی کاکا کدو حلوایی

کدو حلوایی را بشویید و با پوست آن را خرد کنید. بعد با مقدار کمی آب بپزید. بعد از اینکه کدو حلوایی پخت، پوست آن را جدا کنید و با قاشق فیله آن را له کنید. سپس کدوی پخته را با شکر، تخم‌مرغ، گلاب، آرد، شیر، نمک و ادویه‌ها و بکینگ پودر مخلوط کنید و مایه به دست آمده را به مدت یک ساعت در یخچال نگهداری کنید تا مایه کاکا کدو جا بیفتد. بعد از سپری شدن زمان استراحت مایه کاکا، تابه‌ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید تا داغ شود. بعد با ملاقه از مواد کاکا برداشته و در تابه پهن کنید. در تابه را ببندید تا شیرینی با حرارت ملایم بپزد و مغز پخت شود. بعد طرف دیگر آن را سرخ کنید. مواد کاکا کدو را با نصف پیمانه آردگندم و نصف پیمانه آرد برنج تهیه کنید. فقط باید دقت کنید که زمان استراحت آن باید بیشتر شود. استفاده از شیر باعث لطیف‌تر شدن شیرینی کاکا می‌شود و به جای شیر هم می‌توان از ماست استفاده کرد.

نکات مهم

اگر فقط از آرد گندم استفاده کنید لطافت شیرینی شما کمتر می‌شود. می‌توانید کمی هم گردوی آسیاب‌شده داخل مواد خود بریزید تا طعم بهتری بگیرد. غلظت مایه شیرینی شما باید به اندازه فرنی باشد. دارچین در این شیرینی باید طعم غالب داشته باشد.
منبع : کوکپد