خوراک اسفناج و نخود ، طعمی جدید و متفاوت
اسفناج را باید یک سبزی همه فن حریف نامید. خواص اسفناج برای اعضای داخلی بدن و سلامت و زیبایی پوست و لاغری در کنار درمان بیماری‌های مختلف بخشی از دنیای خاصیت اسفناج است.
اسفناج از جمله سبزیجاتی است که نه‌ تنها به‌ راحتی پخته می‌شود و در دسترس است، بلکه می‌توان با آن غذا، پیش‌غذا و سالادهای متنوعی هم تهیه کرد و یک وعده غذای سالم و خوشمزه برای صبحانه، ناهار و شام تدارک دید. ترکیب اسفناج با انواع و اقسام پنیرها، سبزیجات و ادویه‌ها می‌تواند غذایی ایده‌آل با طعمی خارق‌العاده به وجود آورد که به‌خصوص برای کودکان بد غذا و گیاه‌خوارهان مناسب است. خوراک اسفناج و نخود در کنار سیب‌زمینی پخته و پاستا بسیار خوشمزه می‌شود. این خوراک ساده از ترکیب اسفناج و نخود تشکیل شده است که به‌ آرامی با زنجبیل، سیر و پیاز در سسی از شیر نارگیل می‌پزد و در نهایت با آب‌لیمو مزه‌دار می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

دو قاشق چای‌خوری روغن یک عدد پیاز کوچک نصف پیمانه گوجه‌فرنگی خشک خردشده چهار حبه سیر بزرگ خردشده یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده‌شده پوست رنده‌شده یک عدد لیموی بزرگ نمک و فلفل قرمز به میزان لازم حدود ۴۰۰ گرم نخود پخته ۴۰۰ گرم اسفناج ۲۵۰ گرم شیر نارگیل دو قاشق غذاخوری آب‌لیمو تازه یک قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه رنده‌شده یا مقدار کمی پودر زنجبیل

طرز تهیه خوراک اسفناج و نخود

پیاز را در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود. گوجه‌فرنگی خشک خردشده، سیر، زنجبیل تازه، پوست لیمو و فلفل قرمز را اضافه کنید و برای حدود سه دقیقه حرارت دهید و مرتب هم بزنید. در این مرحله نخود پخته را اضافه کنید و در حدی تفت دهید که طلایی شود و طعم و عطر سیر و پیاز به آن برود. سپس مقداری اسفناج به این مخلوط بیفزایید و هم بزنید تا نرم شده و حجم آن کم شود.

مجددا مقدار دیگری اسفناج اضافه کنید و هم بزنید. وقتی همه اسفناج‌ها را در تابه ریختید، شیر نارگیل و آب‌لیموی تازه را اضافه کنید. زمانی که این مایه شروع به قل‌زدن کرد، حرارت را کم کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزد. این سس داغ را روی سیب‌زمینی پخته‌شده یا کبابی بریزید و نوش جان کنید.