طرز تهیه و آموزش  کیک راه راه یا گورخری zebra cake
  کیک راه راه یا گورخری zebra cake اولین بار این کیک رو توی آشپرآنلاین دیدم و خوشم اومد اما فرصتی نشد درستش کنم تا چند روز پیش. همسری وقتی خونه اومد و روی میز دیدش هاج و واج مونده بود و میگفت: اینو خریدی؟! تازه وقتی یه برشش رو با قهوه آوردم که با … نوشته طرز تهیه و آموزش کیک راه راه یا گورخری zebra cake...

کیک راه راه یا گورخری zebra cake

اولین بار این کیک رو توی آشپرآنلاین دیدم و خوشم اومد اما فرصتی نشد درستش کنم تا چند روز پیش. همسری وقتی خونه اومد و روی میز دیدش هاج و واج مونده بود و میگفت: اینو خریدی؟! تازه وقتی یه برشش رو با قهوه آوردم که با هم بخوریم گفت: اٍ اٍ … اینکه توشم این شکلیه!!!!!!!

مواد لازم:

تخم مرغ: 3 عدد

شیر: 1 پیمانه

شکر: یک و نیم پیمانه

آرد: 3 پیمانه منهای 4 ق غ (میشه 2 پیمانه و نیم)

روغن مایع: 1 پیمانه

بیکینگ پودر: 1 ق م

بیکینگ سودا یا نمک میوه یا جوش شیرین (اگه هیچکدومو ندارین اینم بیکینگ پودر بریزین) : 1 ق م

پودر کاکائو: 2 ق غ

وانیل: 1/4 ق چ

طرز پخت:

فر رو گرم کنین. آرد و بیکینگ پودر و نمک میوه رو مخلوط و الک کنین. قالب گرد رو چرب کنین و کاغذ روغنی بندازین یا اینکه آرد بپاشین. من از قالب کمربندی استفاده می کنم.

درباره آرد بگم که مقدار آرد این دستور 3 پیمانه ست. اما چون نصفش رو میخوام کاکائویی کنم 4 قاشق از آرد بر میدارم که میشه همون 2 پیمانه و نیم.

شکر و تخم مرغ و وانیل رو خوب بزنین تا کرم و کشدار بشه.

روغن رو اضافه کنین و هم بزنین و بعد شیر رو

آرد رو کم کم به مواد تون اضافه کنین

موادتون که خوب مخلوط شد مایه کیک رو نصف کنین و توی 2 تا ظرف داشته باشین. به یکی 2 قاشق پودر کاکائو و به اون یکی 2 قاشق آرد اضافه کنین (حالا متوچه شدین؟ اون 4 قاشق آرد اینحا جبران شد…شد همون 3 پیمانه آرد)

خب حالا 2 تا ملاقه بردارین و دست بکار بشین. از اینجا به بعد کلی به وجد میایین و ذوق می کنین. قالبتون رو بذارین دم دست. 1 ملاقه از مایه سفید بریزین مرکز قالب

یه ملاقه هم از مایه کاکائویی بریزین روی مایه سفید

دقت کنین زیر ملاقه تون رو تمیز کنین تا مثل من از زیرش نریزه روی لایه سفید. حالا از مایه سفید دوباره بریزین روی این لایه

و همینطور ادامه بدین تا موادتون تموم بشه

می بینی که لایه ها همینطور عقب میرن و موادتون هم اصلا قاطی نمی شن. من یه اشتباهی کردم و موادم دقیق نصف نشد. واسه همین مایه سفیدم تموم شد اما کاکائوییم موند. واسه همینم حجم کیکم زیاد نشد. بجاش 2 تا کیک درست کردم!

وقتی آخرین لایه رو ریختین و مواد توی قالب کاملا پخش شد، 1 خلال بردارین و از کناره به سمت مرکز روی کیک خط بندازین تا طرح گل بیفته روی کیک. می تونین اینکارو هم نکنین و همونطوری بذارین توی فر.

حالا قالب رو توی طبقه وسط فری که گرم کردین بذارین و 45 دقیقه با دمای 180 بذارین بمونه… بازم میگم شما سر بزن به کیکتون. فرها فرق دارن با هم.

من بقیه مایه کاکائویی رو با چیپس شکلاتی مخلوط کردم و توی یه قالب دیگه ریختم. وقتی آماده شد بذارین خنک بشه و از قالب دربیارین و روی توری بذارین تا خنک بشه.

اینم قاچ خورده کیکم

جاتون خالی با یه فنجون قهوه خیلی خیلی چسبید

امیدوارم درست کنین و دوست داشته باشین ………. نوش جان

برای مشاهده آموزش بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

آموزش طرز تهیه کیک زبرا یا راه راه خانگی با طعم دلچسب