طرز تهیه شیرینی وگان نارگیلی گردویی بدون فر
طرز تهیه شیرینی وگان نارگیلی گردویی بدون فر خوشمزه و گیاهی

مواد لازم برای تهیه شیرینی وگان برای گیاهخواران

گردو ۱/۲ فنجان

هویج ۲ عدد بادام ۱/۲ فنجان نارگیل تکه ای ۱/۴ فنجان جو ۱ ق غذا خوری پودر کاکائو ۳۰ گرم پوست پرتقال یا لیمو ۱ ق غذا خوری کره بادام زمینی ۲ ق غذا خوری خرما بدون هسته ۱ فنجان پودر کاکائو و نارگیل برای تزئین به مقدار لازم

مرحله اول : خرد کردن هویج

ابتدا هویج را پوست بگیرید و داخل آسیاب یا غذاساز ریخته و حسابی بزنید تا پوره شود اگر این دستگاه را در منزل نداشتید از رنده ریز ریز استفاده کنید هویج پوره شده را کنار بگذارید.

مرحله دوم : پودر کردن گردو

گردو را به همراه بادام و نارگیل داخل آسیاب ریخته و خوب بزنید تا پودر پودر شود سپس هسته خرما را جدا کنید و به موادمون اضافه کرده و هم زده تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم : اضافه کردن کره بادام زمینی

وقتی مواد کاملا یکدست شد کره بادام زمینی به همراه جو و هویج پوره شده و رنده پوست پرتقال یا لیمو و پودر کاکائو اضافه کرده و دوباره چند پالس می زنیم، مواد باید کاملا منسجم شوند.

مرحله آخر

دست خود را مقداری چرب کرده و به اندازه یک گردو از مواد برداشته و با دست به آن شکل می دهیم تا گرد شود سپس داخل پودر کاکائو یا پودر نارگیل یا تکه های پسته بغلطانید به همین ترتیب تمام مواد را درست کرده و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس سرو کنید به همین راحتی شیرینی وگان خوشمزه ما حاضر است آن را با قهوه یا چای میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی وگان بدون فر

می توانید ۱ ق غذا خوری دارچین نیز به پودر کاکائو اضافه کنید و شیرینی ها را داخل آن ها بزنید.

از هر نوع آجیل مورد علاقه خود می توانید در تهیه این شیرینی استفاده کنید. در حین کار کردن دستگاه را چند بار خاموش روشن کنید تا به دستگاه فشار نیاد. در حین آسیاب کردن مواد حتما با لیسک مواد را دور گیری کنید تا تمام مواد پودر و یکدست شوند.