طرز تهیه بریانی پلو با مرغ هندی
طرز تهیه بریانی پلو زعفرانی با مرغ هندی خوشمزه و مجلسی

مواد لازم برای بریانی پلو هندی

برنج ۳ پیمانه (ترجیحا دانه بلندی هندی )

سینه مرغ ۲ عدد پیاز ۱ عدد سیر ۵ حبه گشنیز تازه به مقدار لازم گوجه ۲ عدد هل و زنجبیل ۱ ق غذا خوری ماست ۳ ق غذا خوری زعفران به مقدار لازم نمک و فلفل و زردچوبه و میخک و زیره و روغن به مقدار لازم

مرحله اول : مرینت کردن مرغ

مرغ را خوب شسته و به اندازه دلخواه برش زده سپس در مخلوط ماست و زعفران و هل زنجبیل و میخک و زیره و فلفل سیاه و کمی نمک خوابانده و ماساژ دهید تا مرغ خوب مزه دار شود سپس ظرف مرغ را برای ۷ الی ۸ ساعت داخل یخچال گذاشته تا استراحت کند.

مرحله دوم : پخت مرغ

پیاز را شسته و خلالی خرد می کنیم و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت می دهیم تا سبک شود سپس سیر رنده شده را به همراه گوجه نگینی شده تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود سپس مرغ های مزه دار شده را افزوده و مقدار کمی آب می ریزیم تا سینه مرغ خوب پخته شود.

مرحله سوم : دم گذاشتن بریانی پلو

برنج را از قبل با آب ولرم و مقداری نمک خیس کنید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاد سپس مقدار کمی زنده تر از همیشه آبکش می کنیم کف قابلمه را روغن ریخته و سیب زمینی حلقه شده را می چینیم سپس یک لایه برنج ریخته و از مواد میانی مرغ ها را می چینیم و مقداری روی آن گشنیز ساطوری شده اضافه می کنیم و مابقی برنج را ریخته و بمدت ۵۰ دقیقه دم می گذاریم در انتهای پخت کمی روغن یا کره روی برنج ریخته و در ظرف سرو کشیده و با گشنیز تزئین می کنیم. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بریانی پلو با مرغ ساده

از گوشت نیز در تهیه این غذا می توان استفاده کرد.

سعی کنید تمام ادویه ها را در منزل تهیه کنید زیرا تمام عطر و بوی این غذا به ادویه ها می باشد. از سبزیجات مختلف مثل هویج یا سیب زمینی نیز می توانید استفاده کنید. برای تندتر شدن غذا از ۱ عدد فلفل استفاده کنید. از عطاری می توانید ادویه گرم ماسالا تهیه کنید و در مرینت کردن مرغ اضافه کنید.

منبع: مهارت آشپزی