طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع خانگی
طرز تهیه موهیتو خوشمزه و گوارا به سبک رستورانی با دو طعم مختلف

مواد لازم برای تهیه موهیتو به روش اول با طعم لایت

شکر ۱/۲ لیوان

آب ۱/۲ لیوان برگ نعنا ۳ عدد آب لیمو ترش ۳ عدد آب گاز دار به مقدار لازم یخ به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه موهیتو به روش دوم با طعم قوی

لیمو ترش ۲ عدد با پوست

لیمو ترش ۴ عدد بدون پوست برگ نعنا ۲ مشت عسل یا شربت بار ۲ ق غذا خوری اسپرایت به مقدار لازم یخ به مقدار لازم

طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع خانگی به روش اول

مرحله اول : تهیه شربت موهیتو

ابتدا آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا دانه های شکر حل شود و کمی غلیظ شود سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید کنار تا خنک شود.

مرحله دوم : تهیه موهیتو

۳ عدد لیمو ترش بزرگ را شسته و با کمک آب مرکبات گیر آبش را بگیرید و داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید سپس برگ های نعنا را اضافه کنید سپس شربت خنک را داخل میکسر ریخته و دستگاه را روشن کرده اجازه دهید تا مواد خوب پوره شوند سپس در انتها چند عدد یخ به همراه آب گازدار اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید یخ ها پودر شوند به همین راحتی موهیتو خوشمره لایت ما حاضر است. از این روش می توانید ۱ ساعت قبل از مهمانی موهیتو را حاضر کنید و داخل یخچال بگذارید.

طرز تهیه موهیتو رستورانی به روش قوی

مرحله اول : پوست گرفتن لیمو

۲ عدد لیمو ترش را پوست بگیرید و هسته آن ها را جدا کنید (درآوردن هسته باعث می شود موهیتو تلخ نشود) سپس ۴ عدد دیگر لیمو ترش را با بشورید و چند قاچ بزنید.

مرحله دوم : تهیه موهیتو قوی

لیمو ها با پوست و بدون پوست را داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته به همراه نعنا و عسل اضافه کنید سپس دستگاه را روشن کرده و چند تا پالس بزنید تا مواد خوب پوره شوند سپس یخ را به همراه اسپرایت اضافه کنید و مجدد پالس بزنید تا مواد مخلوط و یخ ها پوره شوند به همین راحتی موهیتو ما با طعم قوی حاضر است اگر از این روش برای تهیه موهیتو استفاده می کنید بلافاصله سرو کنید به دلیل داشتن لیمو ها سریع تلخ می شود.

نکات کلیدی در تهیه موهیتو لیمو نعناع با آب گازدار

اگر مواد داخل غذاساز خوب پوره نشد آن را صاف کنید.

آب گازدار می توانید از فروشگاه تهیه کنید. مقدار اضافه کردن آب یا اسپرایت در حدی باشد که به غلظت مورد نظر برسد. سعی کنید شکر را مستقیم داخل موهیتو استفاده نکنید چون تمام مواد سرد هستند ممکن است دانه شکر حل نشده حتما با آب ترکیب و شربت تهیه کنید. اگر آب گازدار در دسترس نداشتید آب معمولی جایگزین کنید. برای تهیه شربت همیشه مقدار آب و شکر مساوی است. دستور فوق به شما ۲ لیوان موهیتو می دهد.