طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده
طرز تهیه سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده خوشمزه و فست فودی

مواد لازم برای تهیه سوفله بادمجان و گوشت

بادمجان دلمه ای ۴ عدد فلفل دلمه ای ۱ عدد گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری پیاز ۱ عدد سیر ۱ حبه جعفری ۴ شاخه نمک فلفل زردچوبه به میزان لازم پنیر پیتزا و یا پنیر ورقه ای ۱ بسته یا ۳۰۰ گرم روغن مایع به میزان لازم شیر ۱ لیوان کره ۵۰ گرم آرد ۳ قاشق غذا خوری

مرحله اول: بادمجان
بادمجانم ها را بشویید و با توجه به سلیقه خود پوست بگیرید و یا با پوست، بادمجان ها را حلقه کنید و نمک بپاشید تا تلخ آب آن گرفته شود. سپس در ماهی تابه روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید و از روغن بردارید.

مرحله دوم: گوشت
پیاز و سیر را خرد کرده و در تابه بریزید و سرخ کنید. سپس گوشت را اضافه کرده و ادویه ها و رب را اضافه کنید و تفت دهید. کمی آب بر روی گوشت بریزید و درب تابه را بگذارید تا گوشت پخته شود و در آخر تابه را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

مرحله سوم: سس بشامل
آرد را در تابه ریخته و تفت دهید سپس کره را به همراه شیر به آرد اضافه کنید و تفت بدهید تا یکدست شود. کمی زمان دهید تا آرد در شیر پخته شود و قوام بگیرد و سپس از روی حرارت بردارید. سس بشامل آماده است.

مرحله چهارم: سوفله بادمجان
در ظرف پیرکس، بادمجان های سرخ شده را یک ردیف بچینید. سپس پنیر ریخته و بعد مایع گوشتی و دوباره تکرار ردیف تا ظرف پر شود. در آخر بر روی پنیر جعفری ریز خرد شده و ورقه های حلقه ای فلفل دلمه ای را بگذارید.

مرحله پنجم: پایان کار
فر را روشن کنید و با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد زمان دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه گرم شود. ظرف سوفله بادمجان را در فر بگذارید و ۱۰-۲۰ دقیقه زمان دهید تا پنیر روی سوفله طلایی شود و سپس برای سرو آماده است. نوش جان.

نکات طلایی در پخت سوفله بادمجان با گوشت چرخ کرده

می توانید در ظرف های تک نفره نیز سوفله بادمجان را آماده کنید. می توانید به جای گوشت از مرغ نیز استفاده کنید. می توانید در تهیه سوفله بادمجان از ظرف سوفله خوری نیز استفاده کنید. می توانید از سیب زمینی و قارچ در سوفله بادمجان نیز استفاده کنید. می توانید به جای سس بشامل سس گوجه فرنگی را آماده کنید.

منبع: بهترین غذاهای خانگی