دستور پخت کوکو قارچ و سیب زمینی خوشمزه و مجلسی 
طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی ترد و خوشمزه با دستور ساده

مواد لازم برای کوکو قارچ

سیب زمینی 400 گرم قارچ 200 گرم سیر له شده 2 حبه تخم مرغ 1 عدد پیاز داغ 1 قاشق غذا خوری نمک، فلفل و پول بیبر به میزان لازم روغن به میزان لازم

1. طرز تهیه کوکوی قارچ و سیب زمینی

مرحله اول آماده سازی سیب زمینی: سیب زمینی ها را داخل آب و نمک گذاشته و آنها را بپزید، بعد از پخت کامل سیب زمینی ها را رنده کنید.


2. مرحله دوم: آماده سازی قارچ

قارچ ها را نگینی خرد کنید. حالا داخل تابه مناسبی کمی روغن ریخته و قارچ را به همراه سیر رنده شده خوب تفت دهیم تا رطوبت قارچ خارج شود.

3. مرحله سوم: تهیه مواد کوکو

حالا که قارچ و سیر خوب تفت خوردند به یک کاسه منتقل کنید، پیاز داغ و سیب زمینی را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید.

4. مرحله چهارم: افزودن تخم مرغ

حالا تخم مرغ ها را به باقی مواد افزوده و خوب مخلوط می کنیم تا مواد کوکو کاملا یکدست شود.

5. مرحله پنجم: افزودن چاشنی

در نهایت به مواد آماده شده نمک، فلفل و پول بیبر می افزاییم، تابه ای را روی حرارت می گذاریم تا کاملا داغ شود و بعد به آن روغن می افزاییم.

6. مرحله آخر: پخت کوکو قارچ

حالا مواد آماده شده را داخل تابه می ریزیم و سطح مواد را صاف می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا کاملا مغز پخت و برشته شود، سپس کوکو قارچ و سیب زمینی را بر گردانده و اجازه می دهیم تا سمت دیگر آن نیز پخته شود. حالا در کنار نان تازه و گوجه و خیار شور برش خورده نوش جان کنید.

نکات مهم و فوت و فن تهیه کوکو قارچ

پول بیبر (فلفل قرمز ترکیه ای) برای طعم خوبی است که به کوکو می دهد در صورت نداشتن آن می توانید از رسپی حذف کنید. اگر غلظت مواد برای پخت مناسب نبود از 1 قاشق غذا خوری پودر سوخاری استفاده کنید. اگر مواد بیش از حد سفت بود یک عدد تخم مرغ اضافه کنید. می توانید کوکو را دانه ای یا به صورت یک تکه بپزید.