طرز تهیه شاورمای مرغ خانگی با قارچ و پنیر در فر
طرز تهیه شاورمای مرغ خانگی با قارچ و پنیر در فر به سبک لبنانی

طرز تهیه شاورمای مرغ خانگی لبنانی

سینه مرغ ۱ عدد سیب زمینی ۳ عدد پیاز ۱ عدد نمک، فلفل قرمز، رزماری، زردچوبه و پودر کاری به میزان لازم آب ۲ لیوان روغن مایع به میزان لازم پنیر ورقه ای ۱ بسته قارچ ۲۰۰ گرم فلفل دلمه ای ۱ عدد آبلیمو ۱ قاشق غذا خوری

مرحله اول: مرغ
در یک قابلمه کمی روغن به همراه پیاز خرد شده بریزید و قابلمه را روی حرارت بگذارید و پیاز را تفت دهید تا سرخ شود. سپس مرغ را به همراه ادویه ها در قابلمه بریزید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. در آخر داخل قابلمه آب بریزید و درب قابلمه را بگذارید و زمان دهید تا مرغ پخته شود. در انتهای پخت مرغ آب لیمو را اضافه کنید. سپس مرغ پخته شده را خرد کنید و یا ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: سیب زمینی
سیب زمینی ها را پوست بگیرید و سپس بشویید و در قابلمه تا نیمه آب بریزید و بر روی حرارت بگذارید. سیب زمینی ها را داخل آب بریزید و زمان دهید تا سیب زمینی ها پخته شود.

مرحله سوم: قارچ و فلفل دلمه ای
قارچ و فلفل دلمه ای را خرد کنید و در یک ظرف بریزید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: آماده سازی شاورمای مرغ
سیب زمینی را بعد از پخت رنده کرده و در کف ظرف مورد نظر، از نصف سیب زمینی بریزید و مرغ ریش ریش شده را به همراه قارچ و فلفل دلمه ای و همینطور ورقه های پنیر نیز بگذارید و باقی سیب زمینی ها را بر روی مواد شاورما پخش کنید و دوباره پنیر ورقه ای بگذارید.

مرحله پنجم: پایان کار
در پایان کار هم ظرف شاورمای مرغ را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بگذارید تا روی پنیر طلایی شود و سپس نوش جان فرمایید. البته به نوعی دیگر هم می توانید شاورمای مرغ را آماده کنید؛ اینطور که مواد آماده شده را در لایه نان ترتیلا بگذارید و سپس در کنار هم در ظرف بگذارید و در فر قرار دهید تا پنیر آب شود.

نکاتی در مورد خوشمزه تر شدن شاورمای مرغ لبنانی

می توانید در تهیه شاورمای مرغ از سس بشامل نیز استفاده کنید. می توانید از سس آلفردو نیز در شاورما استفاده کنید. می توانید در تهیه شاورما از بیف استراگانف و یا چیکن استراگانف نیز استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید از سالاد مرغ در تهیه شاورما استفاده کنید. همچنین می توانید از انواع سس در سرو شاورما نیز استفاد کنید. در تزئین شاورما می توانید از نان ترتیلا و یا نان تست نیز استفاده کنید.