طرز تهیه پاستا کدو سبز
پاستا کدو سبز یکی از انواع غذاهای ساده بین المللی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود
مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا ۴۰۰ گرم
کدو سبز ۲ عدد
گوجه گیلاسی ۴ عدد
قارچ ۴ عدد
آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار کافی
مواد لازم برای قلقلی
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
سیر ۱ حبه
آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
مواد لازم سس
گوجه فرنگی ۴ عدد
پنیر پارمزان ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
ریحان خشک ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا کدو سبز

مرحله اول

برای تهیه پاستا کدو سبز ابتدا قلقلی ها را درست می کنیم، برای این منظور سیر و پیاز را رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی شان به همراه گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط مواد را به قلقلی ها کوچک به اندازه گردو تبدیل می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت های قلقلی را به تابه اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ کرده و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله کدوسبز، قارچ و گوجه گیلاسی ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرات قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه سبزیجات را به تابه اضافه کرده و به همراه آب لیمو و ادویه تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه سبزیجات سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه برای تهیه سس، گوجه فرنگی ها را درون تابه رنده کرده و به همراه کمی روغن تفت می دهیم، سپس پنیر پارمزان، رب گوجه، ریحان خشک و مقداری ادویه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد سس را به خوبی تفت می دهیم تا یکدست شوند، سپس ترکیب کدو سبز را به تابه اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا ۱ قاشق نمک و روغن به آب اضافه کرده و اجازه می دهیم جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد، پاستا را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم بپزد. پس از اینکه پاستا نرم شد، آنرا به تابه حاوی سس اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ۱ ملاقه از آب پاستا به تابه اضافه کرده و به آرامی مواد را تفت می دهیم. در ادامه گوشت های قلقلی را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب درون تابه کشیده شود، سپس پاستا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم.

منبع :_daiart_taste