طرز تهیه ماهی سالمون گریل شده
ماهی سالمون گریل شده یکی از انواع غذاهای محبوب بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود
مواد لازم برای ۴ نفر
فیله ماهی سالمون ۴ تکه
شیر ۱ لیوان
آب لیمو ترش تازه ⅓ پیمانه
سیر ۱ حبه
کره ⅓ پیمانه
جعفری ۱ دسته کوچک
روغن مایع به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه ماهی سالمون گریل شده

مرحله اول

برای تهیه ماهی سالمون گریل شده ساده ابتدای کار فیله ماهی را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس شیر را به همراه نمک و فلفل سیاه به ماهی اضافه می کنیم و ماهی را ماساژ می دهیم تا مواد به خورد آن برود.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم ماهی به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا طعم مواد به خورد ماهی بروند. در ادامه پس از گذشت این زمان یک تابه گریل روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری کمی روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود. در ادامه ماهی مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس تکه های ماهی را درون تابه قرار می دهیم و دو طرف آنرا گریل می کنیم.

مرحله چهارم

برای تهیه سس آب لیمو ترش تازه را درون یک قابلمه مناسب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب لیمو ترش به مدت ۵ تا ۶ دقیقه جوش بخورد تا کمی غلیظ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه کره به آب لیمو ترش تازه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری خشک را به آب لیمو اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در نهایت ماهی سالمون گریل شده را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سس آبلیمو را روی ماهی گریل شده می ریزیم و پس از آن به همراه پلو زعفرانی، پیاز، زیتون و سیر ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :miti