طرز تهیه حلوای آویشن
حلوای آویشن یکی از انواع حلواهای سنتی ایرانی است که معمولا برای عید فطر پخته می شود
مواد لازم حلوای آویشن
پودر آویشن ۱ لیوان
آرد گندم ۲ لیوان
شکر ۳ لیوان
آب ۱۰ تا ۱۲ لیوان
روغن مایع ⅓ لیوان

طرز تهیه حلوای آویشن

مرحله اول

برای تهیه حلوای آویشن مجلسی در ابتدای کار آرد درون یک تابه مناسب الک می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار داده و به آرامی تفت می دهیم تا رنگ آرد کمی تغییر کرده و خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

پس از اینکه خامی آرد گرفته شد، پودر آویشن را درون تابه الک می کنیم و به همراه آرد حدود ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا از تند و تیزی آن کاسته شود. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند.

مرحله سوم

حالا مجددا ترکیب آرد و آویشن را درون الک می ریزیم و داخل تابه الک می کنیم، سپس ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شوند. در ادامه شکر را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را روی حرارت بالا قرار می دهیم تا آب با سرعت بیشتری شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت را کم می کنیم و به صورت مداوم مواد را ملخوط می کنیم تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه شکر حل شد، هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا کم کم شروع به غلیظ شدن کنند. پس از اینکه غلظت مواد به غلظتی شبیه به فرنی رسید، روغن مایع را اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

برای خوشمزه تر شدن حلوا می توانیم مقداری کره یا روغن محلی نیز اضافه کنیم. پس از چند دقیقه حلوا را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس درون ظرف های سرو می کنیم و به سلیقه خود با مغز گردو و بادام تزیین می کنیم.

منبع :najmeh_shariat