طرز تهیه سمبوسه سوسیس
سمبوسه سوسیس یکی از غذاهای ساده بین المللی است که با ترکیبات بسیار متنوعی تهیه می شود
مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۴ عدد
سوسیس آلمانی ۲ عدد
جعفری ½ پیمانه
پیاز ۲ عدد
نان لواش به مقدار کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه سمبوسه سوسیس

مرحله اول

برای تهیه سمبوسه سوسیس خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها آب پز شوند.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت ۱ ساعت زمانی که سیب زمینی ها کاملا مغز پخت شدند آن را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا کاملا پوره شوند.

مرحله سوم

در این مرحله کاور سوسیس را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود و پس از آن روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه سوسیس را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سوسیس سرخ شود و پس از آن پوره سیب زمینی را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا جعفری را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به مواد سمبوسه اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه تفت می دهیم و پس از آن از روی حرارت بر می داریم. در ادامه نان لواش را به صورت مستطیلی درازا برش می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مواد سمبوسه ابتدای نان ها می ریزیم، سپس نان ها را به صورت مثلثی جمع می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود.

مرحله هشتم

در نهایت سمبوسه ها را درون تابه قرار می دهیم، سپس دو طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه روغن اضافی سمبوسه ها را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :2021