طرز تهیه کوکی ارده
پارسینه: کوکی ارده از شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی تهیه می شود
مواد لازم کوکی ارده
آرد ۱ و نیم پیمانه
جوش شیرین ¾ قاشق چایخوری
نمک ½ قاشق چایخوری
کره ½ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ۱ قاشق چایخوری
ارده ½ پیمانه
کنجد سفید ½ پیمانه

طرز تهیه کوکی ارده

مرحله اول

برای تهیه کوکی ارده خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه شکر، وانیل و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره و تخم مرغ کرم رنگ شود. در ادامه ارده را به مخلوط کره اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه جوش شیرین درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به مخلوط کره می افزاییم. در ادامه مواد را با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری از خمیر کوکی بر می داریم و پس از آن به صورت گرد فرم داده و درون کنجد می غلطانیم تا کنجد سطح خمیر را کاملا کاور کند.

مرحله ششم

حالا کوکی ها را درون سینی فر با فاصله از هم قرار می دهیم، سپس سینی را طبقه وسط فر می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند، سپس سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر کوکی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

منبع :banafshehakbari