میوه های کم قند و کالری (معرفی 11 میوه تقریبا بدون قند!)
میوه های کم قند یکی از مسائل دخیل در بیماری دیابت نوع ۲، چاقی و دیگر بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی است. پایش مصرف شما یک ایده خوب است، اما رام کردن کام شما (ذائقه شما) می‌تواند یک شاهکار فوق‌العاده دشوار باشد.شاید شما برای رعایت رژیم غذایی و...

میوه های کم قند یکی از مسائل دخیل در بیماری دیابت نوع ۲، چاقی و دیگر بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی است. پایش مصرف شما یک ایده خوب است، اما رام کردن کام شما (ذائقه شما) می‌تواند یک شاهکار فوق‌العاده دشوار باشد.

شاید شما برای رعایت رژیم غذایی و درمانی خود قبلاً مصرف گوشت‌های فرآوری شده را قطع کرده‌اید، اما نمی‌دانید چقدر قند در میوه‌ها وجود دارد. یا شاید شما با دیابت زندگی کنید و می‌خواهید بدانید که میوه‌ها تأثیر کمتری بر قند خون شما خواهند داشت.

درحالی‌که میوه حاوی مقدار زیادی مواد مغذی دیگر نیز هست، برخی از انواع آن در قند بالاتر از دیگر مواد است. شما باید بدانید که میوه‌ها حاوی مقادیر قند پایین‌تری هستند، بنابراین شما می‌توانید کام خود را بدون دریافت انبوهی از قند شیرین سازید.

در اینجا به معرفی ۱۱ مورد از میوه‌های کم قند و سالم برای رژیم غذایی و درمانی شما می‌پردازیم.

لیمو (و لیموترش) از بهترین میوه‌های کم قند

این میوه‌ها حاوی مقادیر بالای ویتامین C هستند و لیمو و همتایان سبز آن‌ها، میوه‌های دارای مزه ترش قابل قبولی هستند. آن‌ها حاوی مقدار کم قند (فقط یک یا دو گرم درهر لیمو یا لیموترش) هستند و علاوه بر اضافه‌وزن به تأمین آب بدن شما نیز کمک می‌کنند تا اشتها را در شما کاهش دهند.

تمشک

این میوه با فقط با پنج گرم، حاوی کمی بیشتر از یک قاشق چای‌خوری از قند در هر فنجان و نیز دارای مقدار زیادی فیبر برای کمک به تأمین فیبر بدن شما و کارکرد دستگاه گوارش کردن شما است که باعث شده است که تمشک یکی از انواع توت‌های شگفت‌انگیز برای ساختن این لیست باشد.

توت فرنگی

توت‌فرنگی‌ها به طرز شگفت‌انگیز و تعجب‌آوری حاوی مقدار کمی از قند هستند چون آن‌ها شیرین و خوشمزه هستند. یک فنجان توت‌فرنگی خام حدود هفت گرم قند دارد و حاوی بیش از ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه‌شده روزانه ویتامین C در رژیم غذایی شماست.

توت سیاه

توت سیاه همچنین فقط هفت گرم قند در هر فنجان مصرفی از این میوه‌ دارد. شما لازم نیست که احساس گناهکارانه در مصرف این توت‌های رنگی تیره داشته باشید. به‌عنوان پاداش، آن‌ها همچنین دارای آنتی‌اکسیدان‌ها و همچنین فیبر هستند.

کیوی

این گیاهان کرکی سبزرنگ مایل ازلحاظ فنی به‌عنوان توت شناخته می‌شوند. کیوی (کیوی فلفل) غنی از ویتامین C و کم قند است و این میوه فقط با شش گرم قند در هر دانه از کیوی جز میوه‌های کم قند است. شما می‌توانید کیوی را برای مصرف در تمام طول سال در فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید.

گریپ فروت

گریپ‌فروت یکی دیگر از میوه‌های خانواده مرکبات است. درحالی‌که گریپ‌فروت قطعاً به‌مانند انگور به‌عنوان شیرین‌مزگی معروف نیست، آن‌ها برای یک صبحانه عالی تنها ۹ گرم شکر در نیمی از گریپ‌فروت متوسط رادارند و این امر آن‌ها را میوه‌ای مناسب برای مصرف در افراد دارای دیابت یا مقید به رژیم‌های غذایی کرده است.

آووکادو از میوه‌های کم قند چرب

زمانی که شما به این میوه فکر می کنید، این چیزی نیست که دقیقا اولین چیزی باشد که به ذهن می آید.

آووکادو در واقع میوه ای است که به طور طبیعی حاوی مقادیر کمی از قند است. یک آووکادو کامل تنها یک گرم قند دارد. چربی های سرشار آووکادو ها، چربی های سالم هستند که به شما کمک می کند تا شما را از نظر تامین اسیدهای چرب سالم بدن سیراب شوید.

هندوانه

هندوانه ها میوه ای تابستانی هستند. آنها ممکن است یک میوه لذت بخش به نظر برسند، اما حاوی مقادیر کمی از قند هستند. یک فنجان از هندوانه دارای کنتر از ۱۰ گرم قند است. پاداش خوردن هندوانه این است که این میوه خوشمزه، منبع خوبی از آهن است.

طالبی

طالبی ها رنگ نارنجی خود را به خاطر مقدار بالای پیش ساز ویتامین A دارند. یک فنجان از این میوه خوشمزه حاوی کمتر از ۱۳ گرم قند است. این ممکن است کمی بالاتر از سایر میوه ها باشد، اما در نظر داشته باشید که مثلا در مقایسه با طالبی ۱۲ اونس نوشابه گازدار تقریبا ۴۰ گرم قند و ارزش غذایی بسیار کمی دارد.

پرتقال‌ها

پرتقال یکی دیگر از راه‌های عالی برای لذت بردن از یک میان وعده شیرین کم‌کالری و کم قند است، درحالی‌که مصرف این مرکبات باعث تأمین ویتامین C در شما می‌شود. یک پرتقال آب‌دار معمولی حدود ۱۲ گرم قند در هر میوه و کمتر از ۷۰ کالری دارد.

هلو

هلو می‌تواند فوق‌العاده شیرین باشد، اما حاوی کمتر از ۱۳ قند شکر در یک میوه متوسط و هستند آن‌ها هنوز هم می‌تواند میوه‌هایی با سطح کمی از قند برای یک میوه در نظر گرفته شوند.

این ۱۱ مورد از میوه‌های کم قند حاوی بین ۱ تا ۱۳ گرم قند هستند، اما به یاد داشته باشید که میزان سهم مصرفی از آن‌ها (سرویند) باعث تفاوت همه آن‌ها می‌شود.

سهم هندوانه فقط یک فنجان است، بنابراین در سه یا چهار فنجان هندوانه میزان قند ورودی به بدن زیاد می‌شود و به‌آسانی می‌تواند میزان قند ورودی به بدن شمارا به مقداری نزدیک به یک قوطی نوشابه قندی نزدیک کند. البته، همه میوه‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر بیشتری در مقایسه بامیان وعده‌های فرآوری شده قندی هستند.

غذاهای مصرفی حاوی فیبر بالا باعث کند شدن روند هضم می‌شود، به این معنی است که قند خون شما به‌سرعت بعد از خوردن میوه افزایش نخواهد یافت. همانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، در این مورد نیز اعتدال، کلید سلامتی است.

منبع مقاله HEALTHLINEاین مقاله توسط Natalie Olsen به رشته تحریر درآمده است و به‌طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه‌شده است. اگر مقاله فوق موردپسند شما واقع شد، خرسند خواهیم شد که نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی مقالات با ما در میان بگذارید و از دیگر مقالات ما در بخش سلامت و تغذیه سایت دیدن فرمایید.