چرا هرگز نباید با قهوه خود دارو مصرف کنید؟
چندین مطالعه و گزارش های‌ موردی دکتری بـه وضوح نشان داد کـه مصرف هم زمان قهوه بـه طور قابل توجهی بر جذب، توزیع، متابولیسم و دفع تعداد زیادی از داروها تأثیر میگذارد. این اثرات قهوه بر فارماکوکینتیک داروها می تواند منجر بـه افزایش پاسخ درمانی،...

چندین مطالعه و گزارش های‌ موردی دکتری بـه وضوح نشان داد کـه مصرف هم زمان قهوه بـه طور قابل توجهی بر جذب، توزیع، متابولیسم و دفع تعداد زیادی از داروها تأثیر میگذارد. این اثرات قهوه بر فارماکوکینتیک داروها می تواند منجر بـه افزایش پاسخ درمانی، شکست درمانی یا واکنش های‌ سمی شود. نتیجه گیری و پیشنهاد.

از مصرف هم زمان قهوه با داروهایی کـه تداخل قابل توجهی با قهوه دارند، خودداری شود. بر اساس خواص دارو باید فاصله زمانی مناسبی بین مصرف دارو و قهوه وجود داشته باشد. داروسازان و پزشکان باید از خطرات احتمالی تداخل دارو و قهوه آگاه باشند و بـه بیماران توصیه کنند.

خواندن یک کشف جدید در مورد یکی از مزایای سلامتی قهوه همیشه هیجان انگیز اسـت. با این حال، یک بررسی جدید از مطالعات یک گروه بین المللی از محققان نشان داد کـه مصرف قهوه بسیار نزدیک بـه مصرف دارو “باید بـه منظور پیشگیری از تداخل درنظر گرفته شود.”

داروهایی که نباید به همراه قهوه مصرف شوند

قهوه بـه طور قابل توجهی بر جذب، توزیع، متابولیسم و ​​دفع تعداد زیادی از داروها تاثیر میگذارد. همه ی این‌ها بـه این معنی نیست کـه شـما باید ان دم نوش محبوب را رها کنید. ممکن اسـت فقط بخواهید زمان مصرف دارو را متوقف کنید تا تداخلی ایجاد نشود.

1. داروهای تیروئید

داروهای تیروئید بـه ویژه باید با معده خالی مصرف شوند و بعد از ان هیچ چیز دیگری حداقل برای نیم ساعت مصرف نشود. این بـه این دلیل اسـت کـه بدن بتواند داروی تیروئید را جذب کند.

بیشتر بخوانید: کدام بهتر است ، چای یا قهوه ؟

2. داروهای پوکی استخوان

اگر با داروی پوکی استخوان خود قهوه مصرف میکنید، اثربخشی کامل دارو را کاهش میدهید.

3. داروی رفلاکس اسید

داروهای رفلاکس اسید زمانی کـه اول صبح، قبل از هر چیز دیگری برای خوردن یا آشامیدن مصرف شوند، بهترین اثر را دارند. همچنین شایان ذکر اسـت کـه چون قهوه حاوی اسید اسـت، ممکن اسـت مشکلی را کـه برای ان دارو مصرف می کنید تشدید کند.

4. تورم پا

کافئین بـه طور کلی هورمونی را کـه شـما را تحریک می کند تا آب خودرا در خود نگه دارید، خاموش می کند، بنابر این یک ادرارآور اسـت. این بدان معناست کـه کافئین موجود در قهوه میتواند داروهای ادرارآور را تقویت کند، مانند داروهایی کـه برای درمان تورم پاها استفاده میشوند.

5. نارسایی قلبی

همچنین، بـه دلیل خاصیت ادرارآوری کافئین، بیمارانی کـه برای نارسایی قلبی دارو مصرف میکنند باید مراقب نوشیدن قهوه کافئین دار باشند.

6. فشار خون بالا

هنگامی کـه با قهوه ترکیب می‌شود، دارو برای درمان فشار خون بالا ممکن اسـت باعث شود کـه شـما اثر ادرارآور شدیدتری را تجربه کنید. ما باید ببینیم کـه این چیزها باهم چه اثر افزایشی می توانند داشته باشند.

7. داروهای کنترل انرژی

پاره میگوید اگر برای تشخیص مرتبط با حواس‌پرتی، بیش‌فعالی یا تکانشگری دارو مصرف می کنید، کافئین موجود در قهوه می تواند همه ی چیز را التیام بخشد و احتمالاً سیستم شـما را کمتر از این دارو سود می برد.

8. داروی سرماخوردگی

عده ای از داروهای سرماخوردگی مانند سودافد، محرک هستند. اگر می خواهید بعدا در روز چرت بزنید، بـه خاطر داشته باشید کـه نوشیدن قهوه در حین مصرف برخی داروهای سرماخوردگی می تواند استراحت را سخت‌تر کند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب چای و قهوه

چگونه قهوه می تواند بر انواع خاصی از داروها تأثیر بگذارد

آیا نمی‌دانید چگونه یک قهوه باعث کاهش اثربخشی داروی شـما می‌شود؟ در این جا چند مثال و تأثیر قهوه بر هر کدام آورده شده اسـت. «جذب دارو حرکت دارو بـه داخل جریان خون پس از مصرف ان اسـت. بر فراهمی زیستی یا سرعت و چگونگی رسیدن دارو بـه ناحیه مورد نظر تأثیر می‌گذارد.»

Lexapro «اسیتالوپرام اگزالات»: کاهش جذب

آهن و داروهای حاوی آهن: کاهش جذب

میدازولام: کاهش جذب

فنوتیازین ها و بوتیروفنون: کاهش جذب

آسپرین و فلودیپین: جذب را افزایش می‌دهند

هالوفانترین: افزایش جذب

ارگوتامین و لوودوپا: جذب را افزایش میدهند

تیروکسین «T4»: کاهش جذب

ویتامین D و کلسیم: کاهش جذب

گلوکز: کاهش جذب

ممانتین و دونپزیل: کاهش توزیع

لوودوپا: افزایش توزیع

پاراستامول: افزایش متابولیسم

موادمعدنی «کلسیم، منیزیم، سدیم و …»: افزایش دفع

بیشتر بخوانید: شناخت 12 مدل از قهوه بر پایه اسپرسو

آنچه باید با داروهای خود مصرف کنید

پاسخ ساده یک لیوان آب اسـت. در حالی کـه ممکن اسـت یک قهوه یا نوشابه درکنار شـما یا یک لیوان آب پرتقال تازه در طول صبحانه شـما وجود داشته باشد، مطالعه ای کـه در مجله دارویی عربستان سعودی منتشر شد، چندین نوشیدنی را آزمایش کرد و نشان داد کـه برخی نوشیدنیها می توانند زمان تجزیه داروها را افزایش دهند، کـه می تواند باعث تغییر در هدف دارو و نحوه تعامل ان با بدن شـما باشد. آب پرتقال بر ترشح بـه موقع داروهایی شبیه بـه تیلنول تأثیر می‌گذارد، در حالی کـه نوشیدنی های‌ گرم مانند قهوه نیز می توانند زمان تجزیه دارو را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید: با قهوه موهایتان را بشویید و تمیزی آن را احساس کنید