لبست انواع غذای مقوی با نخود با طعم های لذیذ + بررسی خواص نخود
آموزش درست کردن انواع غذا با نخود به روش های ساده و مجلسیانواع غذا با نخودنخود به عنوان یکی از مقوی‌ترین حبوبات مورد استفاده بشر شناخته می‌شه که به خاطر داشتن فیبر و پروتئین گیاهی زیاد، برای انواع خوراک، پلو، اسنک و سادویچ استفاده میشه و حتی این...
آموزش درست کردن انواع غذا با نخود به روش های ساده و مجلسی
انواع غذا با نخود

غذا با نخود

نخود به عنوان یکی از مقوی‌ترین حبوبات مورد استفاده بشر شناخته می‌شه که به خاطر داشتن فیبر و پروتئین گیاهی زیاد، برای انواع خوراک، پلو، اسنک و سادویچ استفاده میشه و حتی این ماده جادویی برای پختن کیک و شیرینی کابردهای زیادی داره.

لیست انواع غذا با نخود قراره شما رو با دنیای طعم‌ها و خواص مختلفی آشنا کنه که همه و همه با استفاده از نخود به وجود اومدن، و همین قضیه باعث شده تا بتونید این دانه مغذی رو با غذاهای جدید دوباره به سر سفره برگردونید.

مردم خاورمیانه هزارن ساله که از این ماده غذایی جادویی تو غذاهاشن استفاده می‌کنن. دو نوع نخود وجود داره، که نوع اول به نخود زرد معروفه و تو خاورمیانه و آمریکای شمالی کشت میشه، و نوع دوم به اسم نخود سیاه تو کشورهای هند پاکستان موجوده.

برای هر آشپز، لازمه که با طبخ انواع غذاهای مختلف با نخود آشنا، چون با استفاده از دستور پخت‌های ایرانی و خارجی، شما می‌تونید هفته‌های زیادی رو بدون خوردن یه طعم تکراری سپری کنید.

بخش آشپزی مجله قرمز برای شما همراهان گرامی فهرستی از انواع غذای خوشمزه با نخود تهیه کرده تا بتونید با انواع غذاهای لذیذ و خوش طعم و خوراک‌های خوشمزه آشنا بشید و از خواص بی‌شمار نخود تو غذاهاتون بهره ببرید.

سالاد مدیترانه ای نخود

لیست انواع غذا با نخود، نحوه درست کردن سالاد مدیترانه ای با نخود با طعم عالی

لیست انواع غذا با نخود رو با یه سالاد جادویی و ترکیبی از طعم‌های شیرین و تند شروع می‌کنیم. این سالاد با استفاده از نخود، خرما، پنیر، عسل، انواع سبزیجات و فلفل قرمز تهیه میشه و با سس مخصوص زیره، طعم خاصش رو به رخ همه می‌کشه.

سالاد پاستا با نخود

با ترکیب مزه‌های نخود، پنیر فتا و آجیل کاج برشته شده به همراه پاستا قراره یه شام سبک یا یه میان وعده فوق‌العاده لذیذ و سبک رو با سالاد پاستا تجربه کنید. یکی از بهترین غذاهای لیست انواع غذا با نخود، که بعد از خوردنش تو لیست غذاهای هفتگیتون قرار میگیره.

چیپس نخود

لیست انواع غذا با نخود، نحوه درست کردن چیپس نخود برشته شده با بافت ترد

بهترین خوراکی مخصوص برای یه میان وعده یا یه دور همی ساده. با برشته کردن نخود به همراه روغن زیتون، نشاسته ذرت، سیر، پودر پاپریکا و نمک با استفاده از فر، یه چیپس نخود با طعم خاص به وجود میاد که از خوردنش دست نمی‌کشید.

سالاد پانزانلا با نخود

لیست انواع غذا قراره شما رو با یه سالاد بهاری ایتالیایی آشنا کنه که از ترکیب رنگارنگ و مزه‌های متفاوت تشکیل شده. این سالاد مخصوص با استفاده از نخود پخته به همراه انواع سبزیجات و سس مخصوص که با عسل، خردل و سرکه درست شده، میتونه همه ذائقه‌ها رو راضی نگه داره.

فلافل

لیست انواع غذا با نخود، نحوه درست کردن فلافل ترد و خوشمزه

دانه‌های برشته و گردی که با استفاده از خمیر نخود و انواع سبزیجات سرخ میشن. یه غذای نام آشنا که تو لیست انواع غذا با نخود قرار داره چیزی نیست جز فلافل مقوی و سالم که با سالاد تبوله تبدیل به یه ساندویچ متفاوت و جدید میشه.

آبگوشت

غذای سنتی ایرانی که بعد از پخته شدن نخود با گوشت با هم کوبیده میشن و به خاطر طعم مخصوص و نوستالژی‌ای که داره از کوچیک تا بزرگ بهش علاقه دارن. از بهترین غذاهای درست شده با نخود، چیزی نیست جز آبگوشت یا دیزی.

کوکو نخود

این غذای ساده ایرانی با کمترین مواد اولیه به دست میاد و به راحتی تبدیل میشه به یه ساندویچ ساده و مقوی که طعم خوبش با استفاده از نخود دوچندان میشه. تخم مرغ، سیب زمینی و نخود از مواد اولیه این غذا هستن که خیلی هم مقویه.

پلو با نخود و مرغ

لیست انواع غذا با نخود، نحوه درست کردن نخود پلو با مرغ به روش ترکی و طعم لذیذ

غذای خوش طعم ترکی که با ذائقه ما ایرانی‌ها همخوانی داره. در این روش برنج با استفاده از نخود و آب مرغ به صورت کته یا دمی طبخ میشه. یکی از بهترین طعم‌ها که برای تنوع دادن به غذاهای هفتگی به شدت جواب میده و شما رو راضی نگه میداره.

توته شکلات با نخود

یه کیک بدون گلوتن که با طعم جادویی خودش کاری می‌کنه که از خوردن این کیک دست بر نمی‌دارید. ماده اولیه اصلی این شیرینی چیزی نیست جز نخود، که تو شکل ظاهری اصلا خودش رو نشون نمیده اما، به راحتی تفاوتش رو به خاطر مزه مخصوصی که داره، متوجه می‌شید.

آش رشته

یکی از خوشمهز‌ترین غذاهایی که با نخود تهیه میشه، همین آش رشته خودمونه که از قدیم تا حالا تو تمام ایران با طعم‌های مختلف طبخ میشه. یه غذای ساده و مقوی که با استفاده از حبوبات، به شدت بدن رو توی سرما گرم نگه میداره.

خوراک نخود اسپانیایی

این خوراک لذیذ قراره شما رو با یه روش ساده و طعم متفاوت آشنا کنه که تو لیست انواع غذا با نخود، واسه افرادی قرار داده شده که با وعده‌های ساده و رژیمی و البته مقوی، قصد دارن رژیم بگیرن. نخود، سیب زمین و اسفناج و ادویه این خوراک رو تشکیل میدن.

خوراک نخود آتشین هندی

لیست انواع غذا با نخود، نحوه درست کردن خوراک هندی با نخود با طعم تند و آتیشی

تند‌ترین غذایی که تو لیست انواع غذا با نخود قرار داره که با خورنش به راحتی با سرمای سخت زمستانی مقابله می‌کنید. این خوراک که با استفاده از نحود و انواع ادویه طبخ میشه، قراره مرزهای سادگی و خوش طعم بودن رو جا به جا کنه.

خواص نخود برای بدن

نخود به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین دانه‌های غذایی محسوب میشه که تو سراسر دنیا مصرف زیادی داره. چند هزار ساله که مردم هر منطقه با شرایط جغرافیایی متفاوت، از این ماده غذایی مغذی برای انواع غذا، نان، شیرینی و سالاد استفاه کرده و به طریق مختف از خواص بی شماری که برای بدن داره، بهره می‌برن. در ادامه برای برگردوندن نخود به سر سفرهاتون، با بخشی از خاصیت‌های مهم نخود برای بدن آشنا می‌شید:

خواص نخود برای پوست و مو: منگنز موجود در نخود، موجب افزایش و جمع شدن آب زیر پوست میشه و مصرف منظم نخود، به از بین بردن چین و چروک و سلامت و شفافیت پوست کمک می‌کنه.سلامت مو: نخود با داشتن ویتامین های A,B,E و همچنین اسید چرب امگا ۶ به شدت برای رشد مو و تقویت ریشه‌های مو کاربرد داره و می‌تونه با بیشتر کردن گردش خون در سر، سلامت پوست سر رو افزایش بده.مناسب برای قند خون: بدن برای داشتن انرژی، به کربوهیدرات‌های پیچیده نیاز اره که با استفاده از نخود، بدن کربوهیراته سالم دریافت می‌کنه که تاثیرش برای کنترل قند خون خیلی مفیده.کاهش کلسترول: این دانه جادویی با داشتن دیس لپیدمی از تجمع کلسترول بد تو بدن جلوگیری می‌کنه. با استفاده از ¾ فنجان نخود در رژیم غذای می‌تونید سطح کلسترول بد (LDL) رو کاهش بدید.سلامت استخوان: برای تقویت استخوان‌ها کافیه از نخود استفاده کنید تا بدنتون کلسیوم و فسفات زیادی دریافت کنه و در نتیجه به راحتی برای مقبله با مشکلات استخوان کاملا آماده باشه.

سخن آخر

با استفاده از انواع حبوبات می‌تونید غذاهای هفتگیتون رو از خواص مختلف و مفید برای بدن پر کنید. یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از انواع مشکلات و بیماری‌های بدن اینه که از نخود به همراه بقیه حبوبات، به طور منظم تو رژیم غذاییتون استفاده کنید. یادتون باشه که نخود یه دانه جادوییه که تو صنایع غذایی جایگاه ویژه‌ای داره.

در این مقاله سعی شده تا انواع غذای مفید و جدید که با نخود تهیه میشن رو به شما عزیزان معرفی کنیم، تا هم با غذاهای خارجی آشنا بشید، و هم این که با توجه به دستورهای مختلف غذایی، بتونید ایده‌ بگیرید و ازش برای طبخ غذاهای دلخواهتون استفاده کنید.

لبست انواع غذای مقوی با نخود با طعم های لذیذ + بررسی خواص نخود
5 1