این میوه پاییزی، کبد را پاکسازی، یبوست را رفع، فشار خون را کنترل و از سرماخوردگی جلوگیری می کند
یکی از جذابیت های فصل پاییز داشتن میوه‌هایی خوش رنگ و خوشمزه است.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از مفدا، شاید در بین میوه‌های پاییزی، خرمالو به دلیل طعم خاص و گس‌کننده‌اش کمی از رقابت با بقیه میوه‌ها عقب افتاده باشد اما شاید اگر فواید کمتر شنیده شده خرمالو را بدانید، آن را به سبد میوه‌های پاییزی خود اضافه کنید.

ادرار آور
این میوه بسیار غنی از کلسیم و پتاسیم است. آن‌هایی که مبتلا به مشکلات کلیوی هستند باید هر روز یک عدد خرمالو مصرف کنند، چون به کاهش حفظ آب بدن کمک می‌کند.
پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا
با مصرف منظم خرمالو می توان از بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت، سرماخوردگی و آنفلوآنزا پیشگیری کرد، زیرا این میوه شامل مقدار غنی ویتامین ث است که بدن را برای مبارزه با این عفونت‌ها مصون می‌کند.
پاک سازی و سلامت کبد
پاک سازی بدن بسیار مهم است و خرمالو به طور موثر این کار را انجام می‌دهد. این میوه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند سموم بدن، به ویژه کبد را پاک سازی و سلامت کبد را حفظ کند.
کنترل فشار خون
خرمالو برای کنترل فشار خون بالا و در نتیجه جلوگیری از بیماری‌ها موثر است. مقدار زیاد پتاسیم این میوه به عنوان گشادکننده عروق عمل می‌کند و در نتیجه جریان خون در بدن را افزایش می‌دهد؛ بنابراین فشار خون کاهش می‌یابد.
درمان یبوست
آن‌هایی که به یبوست مبتلا هستند، می‌توانند از خرمالو برای رفع این مشکل خود استفاده کنند. این میوه دارای مقدار بسیار غنی فیبر محلول در آب است. به عنوان ملین طبیعی عمل می‌کند و در نتیجه، آن‌ها که مشکلات شکمی دارند می‌توانند خرمالو را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
سلامت قلب
با فشار خون خوب، بسیاری از بیماری ‌های قلبی عروقی کنترل می‌شوند. سطح فشار خون پایین به حفظ سیستم قلبی عروقی کمک و در نتیجه از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. علاوه بر حفظ فشار خون، این میوه به جلوگیری از بیماری‌های قلبی با محتوای فیبر محلول در آب بالا کمک می‌کند.