طرز تهیه شیرینی مخملی نرم و لطیف با ظاهر فانتزی و طعم بی نظیر + نکات مهم
آموزش درست کردن کوکی مخملی مخصوص و فانتزی در خانهطرز تهیه شیرینی مخملیکوکی مخملی یکی از شیرینی‌های فنترزی خیلی خوشگله که طعم خیلی خوبی داره. بهترین مزیت این شیرینی اینه که به راحتی و به هر شکلی که بخواید درست میشه و مخصوصا برای روز ولنتایل، یا...
آموزش درست کردن کوکی مخملی مخصوص و فانتزی در خانه
طرز تهیه شیرینی مخملی

نحوه درست کردن کوکی مخملی خوشمزه و فانتزی

کوکی مخملی یکی از شیرینی‌های فنترزی خیلی خوشگله که طعم خیلی خوبی داره. بهترین مزیت این شیرینی اینه که به راحتی و به هر شکلی که بخواید درست میشه و مخصوصا برای روز ولنتایل، یا مناسبت‌های خاص مثل نوروز کاربرد زیادی داره.

طرز تهیه کوکی مخملی نیازمند رعایت نکات دستوری هست و برای این که خمیر شیرینی نرم و لطیف بشه، باید مواد رو طبق دستور اضافه کرده و به مقدار مناسب مخلوط کنید تا به طعم خوب این شیرینی خوشمزه برسید.

این شیرینی رو می‌تونید به راحتی با هر رنگی که دوست دارید درست کنید. در ادامه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با نحوه درست کردن کوکی مخملی مجلسی آشنا کنیم تا با درست کردنش عطر بوی مخصوص این شیرینی کل فضای خونه رو در بر بگیره.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مخملی مجلسی

مواد لازم
کره به دمای محیط رسیده۱۰۰ گرم
تخم مرغ به دمای محیط رسیده۱ عدد (۲۵ گرم)
پودر قند۶۰ گرم
رنگ ژله ای قرمزنصف قاشق چای خوری
آرد شیرینی۱۳۰ گرمم
آرد نخودچی۵۰ گرم
آرد برنج۷۰ گرم
وانیلنوک قاشق چای خوری
بکینگ پودرنصف قاشق چای خوری
شکلاتبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی مخملی خوشمزه و خوشرنگ

مرحله اول (مخلوط کردن کره و پودر قند)

طرز تهیه کوکی مخملی رو ب انتخاب یه ظرف مناسب شروع کنید و سپس کره به دمای محیط رسیده رو داخل ظرف ریخته و پودر قند رو هم داخل الک بریزید و داخل ظرف الک کنید. در ادامه با استفاده از همزن، مواد رو مخلوط کنید تا کرم دار و خوشرنگ بشن.

مرحله دوم (مقدار اضافه کردن تخم مرغ)

در ادامه یک عدد تخم مرغ رو داخل یه کاسه بشکنید و به خوبی مخلوط کنید تا از لختگی بیرون بیاد. ۲۵ گرم از تخم مرغ رو جدا کرده و به همراه وانیل داخل ظرف بریزید و به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست بشن.

مرحله سوم (اضافه کردن رنگ ژله ای)

روند آماده سازی مواد اولیه کوکی رو با اضافه کردن رنگ ژله‌ای یا رنگ خوراکی به مواد داخل ظرف ادامه بدید. بهتره رنگ رو در طی دو مرحله به مواد اضافه کنید و بهتره بدونید که بعد از اضافه کردن آرد، رنگ کوکی متعادل میشه، و بهتره به اندازه مناسب رنگ بریزید.

مرحله چهارم (اضافه کردن آرد و بکینگ پودر)

این مرحله بهتره که آرد و بکینگ پودر رو داخل یه کاسه مخلوط کرده و سپس داخل الک بریزید و به صورت کم کم به مواد داخل ظرف اضافه کنید و هر بار با لیسک به خوبی هم بزنید. در ادامه آرد نخودچی و آرد برنج رو هم اضافه کنید.

مرحله پنجم (نحوه مخلوط کردن آرد)

برای پخش نشدن آردها توی هوا، بهتره ابتدا با همزن خاموش یا لیسک مواد رو مخلوط کنید و در ادامه همزن رو روشن کرده و هم بزنید تا یه خمیر نرم و لطیف به دست بیاد که به خوبی انسجام داره.

نکته: با مخلوط کردن آردها، ابتدا مواد به حالت پودر درمیاد و بعد به خمیر تبدیل میشه.

مرحله ششم (نوع بافت خمیر کوکی)

روند پخت کوکی مخملی رو با تست کردن خمیر ادامه بدید، به این صورت که اگه بافت خمیر، منسجم و لطیف نبود، بهتره که یه مقدار با دست خمیر رو ورز بدید تا خودش رو بگیره. زیاد از حد ورز دادن خمیر باعث میشه بافت شیرینی سفت و خشک بشه.

مرحله هفتم (قالب زدن خمیر)

حالا یه کاغذ روغنی روی میز کار بزارید و خمیر رو روی کاغذ قرار داده و با وردنه، خمیر رو به ضخامت قالب مورد نظرتون صاف کنید. در ادامه با قالبی که دارید خمیر زیبا و خوشرنگ رو قالب بزنید.

مرحله هشتم (روشن کردن فر)

برای تزیین کردن شیرینی می‌تونید خمیرهای قالب زده شده رو داخل شکر بغلتونید و سپس با ابزار فوندانت یا ته خودکار، وسط کوکی ها حفره ایجاد کنید تا بعد از پخت داخلش رو با شکلات پر کنید. فر رو با دمای ۱۶۰ درجه روشن کرده و بزارید تا گرم بشه.

مرحله نهم (پختن کوکی)

نحوه درست کردن کوکی مخملی رو با قرار دادن شیرینی‌ها و کاغذ روغنی بر روی سینی فر ادامه داده و سپس سینی رو طبقه وسط فر قرار بدید و بهتره بزارید تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه کوکی ها طلایی و پخته بشن

نکته: زمان پخت توی فرهای مختلف، تفاوت داره و بهتره کوکی ها رو به اندازه بپزید تا از خشک شدنشون جلوگیری بشه.

مرحله دهم (آماده شدن کوکی)

کوکی مخملی خوشمزه‌ای که پختید آماده شده، شیرینی‌ها رو از فر بیرون بیارید و سپس اجازه بدید تا کاملا خنک بشن. یه مقدار شکلات سفید رو با بخار آب، بزارید آب بشه و سپس با قیف وسط حفره کوکی ها بریزید و سپس نوش جان کنید.

نکات تکمیلی مهم کوکی مخملی

در صورت چسبیدن خمیر شیرینی با قالب، بهتره قالب رو درون آرد بزارید و سپس خمیر رو قالب بزنید.تا قبل از خنک نشدن کوکی ها، اصلا بهشون دست نزنید.کره و پودر قند رو در حدی هم بزنید تا کاملا پوک و کرم رنگ بشن.مقدار تخم مرغ برای درست کردن کوکی خیلی مهمه و حتما به مقدار گفته شده تخم مرغ اضافه کنید.به راحتی می‌تونید از قالب‌های مختلف و شگل‌های گوناگون استفاده کنید و این شیرینی رو بپزید.

سخن آخر

همونطور که مشاهده کردید، کوکی مخملی یه شیرینی جذاب و خیلی شیکه و برای موقعیت‌های مختلف، حسابی خودش رو با ظاهر زیبا و طعم بی نظیر به رخ همه می‌کشه و کسی نیست که از خوردن این نوع کوکی بدش بیاد.

مهم ترین نکته برای درست کردن شیرینی اینه که طبق مقدار گفته شده مواد رو اضافه کرده و به اندازه‌ای مخلوط کنید تا یه خمیر کاملا منسجم و نرم به دست بیارید. در صورتی که تجربه درست کدرن کوکی رو دارید، خوشحال می‌شیم تو بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بزارید.

طرز تهیه شیرینی مخملی نرم و لطیف با ظاهر فانتزی و طعم بی نظیر + نکات مهم
5 1