طرز تهیه جوجه کباب رولی با ژامبون گوشت
جوجه کباب غذایی بین المللی است که در بین ایرانیان جایگاه خاصی دارد و در اکثر رستوران ها سرو می شود. جوجه کباب رولی با ژامبون گوشت طعم و مزه خاصی دارد و با جوجه کباب معمولی متفاوت است. در این مقاله با طرز تهیه این جوجه کباب مجلسی خوشمزه آشنا خواهید شد.
جوجه کباب، غذایی محبوب است که به سادگی طبخ می شود و به عنوان نهار یا شام سرو می گردد. راحتی پخت این غذا باعث شده که در پیک نیک ها به عنوان یک گزینه مناسب انتخاب شود. جوجه کباب در طعم های مختلفی مانند جوجه کباب ترش، جوجه کباب لیمویی، جوجه کباب اسپایسی و ... تهیه و با انواع سس سرو می شود.
در این مقاله قصد داریم طرز تهیه یک نوع جوجه کباب رولی را ارائه دهیم که با جوجه کباب معمولی کمی متفاوت است و طعم و مزه خاصی دارد. این کباب مزه ایتالیایی فوق العاده ای دارد و لایه های ژامبون باعث می شوند مرغ ها هنگام پخت رطوبت خود را از دست ندهند و آبدار بمانند.


این غذا برای 4 نفر مناسب است، زمان آماده سازی مواد 15 دقیقه و زمان پخت 10 دقیقه می باشد.


مواد لازم برای تهیه جوجه کباب رولی با ژامبون گوشت

شینسل مرغ (فیله مرغ) 4 عدد (20 عدد)
سیر له شده 1 حبه
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
ژامبون گوشت دودی 4 ورقه
ریحان بازل تازه 100 گرم
محلول زعفران 4 قاشق غذاخوری
آبلیمو 4 قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب رولی با ژامبون گوشت

سینه مرغ را از استخوان جدا کرده و به صورت برش های نازک و باریک درآورید. اگر از فیله استفاده می کنید، آن را دو یا سه برش طولی بزنید تا به صورت نوارهای باریک درآید. اگر نوارهای مرغ ضخیم هستند با بیفتک کوب آرام بکوبید تا نازکتر شوند و راحت تر قابل رول کردن باشند، ولی مواظب باشید زیاد از حد آن را له نکنید.

مرغ ها را در ظرفی بریزید و نمک، فلفل، آبلیمو، روغن و محلول زعفران به آن اضافه کنید، روی ظرف سلفون بکشید و 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شوند. سیخ های چوبی را نیم ساعت در آب قرار دهید تا در حین کباب کردن مرغ ها نسوزند. نوارهای مرغ را روی سلفون پهن کرده، سیر و رب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کرده و یک لایه بر روی نوارهای مرغ بمالید. سپس یک لایه ژامبون روی آن قرار داده، برگ های ریحان را روی آن بچینید و نوارهای مرغ را رول کنید. هر 3 حلقه ی آماده مرغ را داخل یک سیخ قرار دهید و رول انتهایی را به صورتی در سیخ قرار دهید که هنگام سرخ شدن باز نشود. روی رول ها روغن بمالید و به مدت 10 دقیقه بر روی باربیکیوی گرم آن را کباب کنید. در صورت تمایل می توانید کمی روغن در ماهی تابه بریزید و رول ها را در آن سرخ کنید. چون برش های مرغ نازک هستند خیلی زود پخته و آماده سرو می شوند.
جوجه کباب را معمولا با برنج سرو می کنند و در کنار آن از سبزیجات کبابی مانند گوجه فرنگی، فلفل سبز، و پیاز استفاده می کنند. جوجه کباب رولی را به علت ظاهر زیبایی که دارد می توان با مواد مختلفی تزئین کرد و در میهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار داد.


گروه آشپزی ستاره