بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023
مگر این کـه بهترین و تازه ترین گوشت گاو را بـه طور معمول در حیاط خلوت خود کباب کنید، بـه احتمال زیاد در حال پختن با گوشتی هستید کـه می تواند از کمی ماریناد کمک بگیرد. خوشبختانه، ماریناد استیک مناسب میتواند بـه شـما کمک کند تا با نرم کردن گوشت...
بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مگر این کـه بهترین و تازه ترین گوشت گاو را بـه طور معمول در حیاط خلوت خود کباب کنید، بـه احتمال زیاد در حال پختن با گوشتی هستید کـه می تواند از کمی ماریناد کمک بگیرد. خوشبختانه، ماریناد استیک مناسب میتواند بـه شـما کمک کند تا با نرم کردن گوشت گاو و افزودن هم زمان مقدار زیادی طعم ماریناد استیک، ان را بالا ببرید.

چگونه باید استیک درست کرد؟

شـما برای پخت استیک بـه 2 تابه آلومینیومی منطبق با فضای داخلی فولادی ضد زنگ و دسته های‌ فلزی و «نه تفلون و نه چدن، زیرا آن ها “بیش از حد دود می کنند”.» 2 استیک نواری 16 اونسی با ضخامت 1/4 تا 1/2 اینچ و سن 28 روز نیاز دارید. بـه قصاب بگویید کمی چربی روی لبه ان داشته باشید، سپس چربی اضافی را کم کنید.

استیک ها رابا برس روغن زیتون بمالید و اجازه دهید بـه مدت 1 ساعت در دمای اتاق بدون درپوش بماند. یکی از ماهیتابه ها را روی حرارت زیاد قرار دهید. یک طرف هر استیک رابا کمی نمک و فلفل بپاشید. گوشت را از قبل مزه دار نکنید. نمک باعث خون‌ریزی گوشت می شود.

وقتی تابه داغ شد «بعد از حدود 3 دقیقه»؛ استیک ها را بـه سمت پایین در ان قرار دهید. از ماهیتابه دوم بـه عنوان پوشش استفاده کنید و ان را وارونه کنید و ان را روی استیک قرار دهید. اینکار دود را جذب می کند و خانه شـما را برای روزها از بوی خوشبویی محافظت می کند. بعد از 3 دقیقه، ماهیتابه ها را بـه سمت پنجره یا در پشتی ببرید، تابه بالایی را بردارید و اجازه دهید دود خارج شود. قسمت بالایی هر استیک را مزه دار کنید. سپس با یک انبر استیک ها را برگردانید و روی ان را بپوشانید و 3 دقیقه دیگر روی اجاق بگذارید.

استیک ها را بـه یک قفسه روی بشقاب بریزید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند. سی دقیقه قبل از این کـه بخواهید استیک ها را تمام کنید، فر رابا دمای 425 درجه فارن هایت گرم کنید. استیک ها را در ماهیتابه ای کـه در ان سرخ شده بودند برگردانید و بـه مدت 8 دقیقه برای مرکز قرمز گرم «متوسط» یا 12 دقیقه برای مرکز صورتی «متوسط» پخت را در فر تمام کنید. بگذارید 8 دقیقه استراحت کند.

در نهایت، تست لمسی: بگذار دست چپت شل باشد. با انگشت اشاره دست راست، ناحیه بین انگشت شست و سبابه چپ خودرا محکم فشار دهید تا نرمی ان را بسنجید. اگر یک استیک کمیاب خونی را بـه همان اندازه محکم فشار دهید، این احساس را دارد. حالا با دست چپ یک مشت شل بزنید و دوباره همان قسمت را فشار دهید. این همان چیزی اسـت کـه یک استیک متوسط ​​کمیاب در لمس احساس می کند. یک مشت محکم بزنید، دوباره فشار دهید و پشت فنری یک استیک خوب را احساس خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش طرز تهیه استیک گوشت آمریکایی خوشمزه با سس انگور

چرا باید استیک را مرینیت کنیم؟

چه در حال کباب کردن، سرخ کردن در ماهیتابه، گریل کردن، تفت دادن، پیتزبورگ، سوسیس و یا حتی آهسته پز باشید، در این جا بهترین دستور العمل های‌ ماریناد استیک وجوددارد کـه تضمین می کنند شام شـما را بسیار بهتر می کنند. بـه یاد داشته باشید: ماریناد استیکی کـه انتخاب می‌کنید، همه ی آن ها باید بین دو تا چهار ساعت قبل از پخت استیک ها را مرینیت کنید. «با این حال، هر چه بیشتر اجازه دهید ان را مرینیت کنید، استیک شـما طعم بیشتری خواهد داشت. توصیه می‌کنیم اگر می‌توانید اینکار را یک شبه انجام دهید.»

ماریناد کلاسیک استیک ایتالیایی

این ماریناد ساده مبتنی بر وینیگرت بالزامیک ایده آل اسـت اگر بـه دنبال طعمی سبک تر برای افزودن بـه استیک غلیظ هستید. این ماریناد استیک با الهام از غذای کلاسیک bistecca alla Fiorentina از فلورانس ایتالیا، طعم گوشت را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، اما بـه برجسته کردن ان کمک می کند.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

یک استیک استخوانی با ضخامت حدود 4 اینچ

1 فنجان سرکه بالزامیک

1/2 فنجان روغن زیتون فوق بکر

1/4 فنجان رزماری خرد شده

2 قاشق چایخوری نمک کوشر

2 قاشق چایخوری فلفل آسیاب شده

طرز تهیه

سرکه، روغن زیتون و رزماری را در کیسه Ziploc ترکیب کنید. استیک را اضافه کنید، کیسه را ببندید و یک شب در یخچال بگذارید و کیسه را چند بار بچرخانید. فر رابا دمای 425 درجه گرم کنید. استیک را از ماریناد خارج کرده و با نمک و فلفل مزه دار کنید. ماریناد را دور بریزید. 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را در تابه گریل روی حرارت متوسط ​​رو بـه بالا گرم کنید. استیک را حدود 5 دقیقه از هر طرف کباب کنید، تا زمانی کـه هردو طرف کمی ذغالی شود.

استیک را روی یک ورقه پخت قرار دهید و حدود 30 دقیقه تفت دهید تا دمای داخلی قسمت فیله بـه 125 درجه برسد. استیک را روی تخته حکاکی کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. از یک چاقوی حکاکی برای برش دادن ان روی دانه استفاده کنید و سرو کنید.

ماریناد استیک ترکیبی لیمو و سیر

لیمو و سیر میتوانند ترکیبی فوق‌العاده را ایجاد کنند و با طعمی بسیار پیچیده ترکیب شوند. این یک ادویه عالی اسـت کـه با ادویه فلفل قرمز بـه نت های‌ مرکباتی برخورد می کند.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

دو شماره استیک 6 اونس استخوانی ریبی

1/4 فنجان روغن زیتون فوق بکر

1 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

1 قاشق چایخوری پوست لیمو

1 قاشق چایخوری سیر خرد شده

1/2 قاشق چایخوری فلفل قرمز

1/4 قاشق چایخوری نمک دریا

طرز تهیه

روغن زیتون، آب لیمو، پوست لیمو، سیر خرد شده، تکه های‌ فلفل قرمز و نمک دریایی و همچنین استیک ها را دریک کیسه زیپلک محکم ترکیب کنید. بـه مدت 2-4 ساعت در یخچال قرار دهید. 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را در تابه گریل روی حرارت متوسط ​​رو بـه بالا گرم کنید. استیک را حدود 5 دقیقه از هر طرف بسته بـه ضخامت گوشت گریل کنید.

ماریناد استیک Sensation سویا

سس سویا یک پایه محکم برای طیف گسترده ای از دستور العمل های‌ ماریناد استیک اسـت «همانگونه کـه از سایرین دراین فهرست خواهید دید»؛ کـه ته رنگ های‌ غنی، شور و لذیذ را بـه گوشت می آورد. با این ماریناد میتوانید سس استیک را در قفسه بگذارید.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

دو شماره استیک بدون استخوان 8 انسی «فیلله بـه خوبی کار می کند»

1/4 فنجان سس سویا

1/2 فنجان روغن زیتون

1 شماره لیمو، فشرده، با دانه های‌ خارج شده

1/4 فنجان سس Worcestershire

1 حبه سیر، خرد شده

2 قاشق غذاخوری ریحان خشک

2 قاشق غذاخوری پرک جعفری خشک

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

1 قاشق غذاخوری پودر سیر

طرز تهیه

همه ی مواد از جمله استیک ها را دریک کیسه زیپلاک محکم ترکیب کنید و خوب مخلوط کنید. بـه مدت 2-4 ساعت در یخچال قرار دهید. استیک را از ماریناد خارج کرده و ماریناد را دور بریزید. هر طرف را حدود 5 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بـه بالا گریل کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش طرز تهیه استیک کوردن

ماریناد استیک سویا زنجبیل شور

زنجبیل هنگام تهیه یک ماریناد استیک با سویا عالی می شود، بـه خصوص اگر با چیزی ترکیب شود کـه کمی شیرینی بـه ان اضافه کند «مثلا عسل، ملاس یا سس هویسین، شکر» همیشه می تواند کارساز باشد. برای استیک ایده آل اسـت، اما با هر نوع گوشت لطیفی مانند همبرگر، مرغ بدون استخوان، ماهی تن و اره ماهی، همه ی این ها کار می کند. کـه میتوان ان ها را قبل از قرار دادن روی گریل در سس برگردانید.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

یک استیک 16 تا 24 اونس بدون استخوان «دنده چشم، دامن یا نوار»؛ یا یک استیک استخوانی 24 تا 32 اونس «دنده چشم یا T-bone»

1/4 فنجان سس سویا

1 قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده

1/2 قاشق چایخوری سیر، پوست کنده و خرد شده

1 قاشق غذاخوری عسل، ملاس یا سس هویزین

فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دادن

آب 1/2 لیموترش

طرز تهیه

مواد ماریناد رابا هم مخلوط کنید؛ مزه کنید و هر چیزی کـه دوست دارید اضافه کنید. یک یا دو بار استیک را داخل سس برگردانید، سپس اجازه دهید داخل سس بماند تا گریل داغ شود. «اگر ترجیح میدهید استیک خودرا برای مدت طولانی تری بخوابانید، درنظر داشته باشید کـه همه ی مواد را در کیسه زیپلاک ترکیب کرده و تا 4 ساعت قبل از کباب کردن در یخچال قرار دهید.»

آتش زغال چوب را روشن کنید یا کوره گاز را گرم کنید. آتش باید داغ باشد و قفسه بیش از 4 اینچ از منبع گرما فاصله نداشته باشد. یک‌بار دیگر استیک را بچرخانید، سپس روی گریل قرار دهید. سس باقی مانده رابا قاشق روی ان بریزید. برای گوشت کمیاب، استیک هایی با ضخامت کمتر از یک اینچ حدود 3 دقیقه در طرفین کبابی کنید. برای استیک بزرگ‌تر یا بیشتر، زمان را کمی افزایش دهید.

ماریناد استیک به سبک کره ای

اگر تا بـه حال بـه کباب کره ای رفته اید و بولگوگی را امتحان کرده‌اید، می‌توانید از طعم این غذای شیرین و خوش طعم قدردانی کنید. اگر چه طبق معمولً با دنده های‌ کوتاه درست می شود، اما می تواند روی استیک ها نیز عالی عمل کند. در این جا دستور العملی از سرآشپز معروف و برنده جایزه جیمز ریش مایکل سایمون آمده اسـت کـه دقیقاً اینکار را انجام می دهد.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

استیک نواری 4 برش 1/3 اینچی ضخیم

3 قاشق غذاخوری زنجبیل، ریز رنده شده

شکر قهوه ای 3 قاشق غذاخوری

1/3 فنجان سس سویا

1 قاشق غذاخوری سیر، خرد شده

1 قاشق غذاخوری روغن کنجد

2 قاشق چایخوری سس سریراچا

1/4 فنجان روغن زیتون

برای سرو: 2 شماره لیمو ترش، برش داده شده؛ 1/2 دسته گشنیز، برگها چیده شده

طرز تهیه

زنجبیل، شکر قهوه ای، سس سویا، سیر، روغن کنجد، سریراچا و روغن زیتون را دریک کاسه باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. گوشت گاو را اضافه کنید و با پوشش پلاستیکی بپوشانید. بگذارید چند دقیقه تا یک ساعت ماریناد شود. 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را در تابه گریل روی حرارت متوسط ​​رو بـه بالا گرم کنید. گوشت را از ماریناد خارج کرده و روی گریل قرار دهید و از هر طرف 1 تا 2 دقیقه بپزید. از گریل خارج کنید. استیک های‌ نواری رابا لیموترش، گشنیز و سریراچا سرو کنید.

ماریناد استیک به سبک ویتنامی

آسیای جنوب شرقی عناصر طعمی لذیذ خودرا ارائه می دهد کـه در ماریناد استیک عالی عمل می کند، از جمله سس ماهی – بله، سس ماهی. این سس کـه در آشپزی ویتنامی رایج اسـت، همان طور کـه از نامش پیداست از ماهی تخمیر شده آماده میشود. ممکن اسـت بـه خودی خود طعم خوبی نداشته باشد، اما سس Worcestershire «کـه خود از آنچوی تخمیر شده درست شده اسـت» نیز طعم خوبی ندارد. اما وقتی دریک ماریناد استیک خوش طعم، متعادل با سیر، زنجبیل و شکر قهوه ای ترکیب شود، بسیار شگفت انگیز اسـت.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

استیک دامن 16 اونس

سس ماهی 3 قاشق غذاخوری

1 قاشق چایخوری سیر خرد شده

1 قاشق چایخوری زنجبیل خرد شده

2 قاشق چایخوری شکر قهوه ای

1/4 فنجان آبلیمو

روغن آفتابگردان یا کانولا

نمک کوشر و فلفل سیاه آسیاب شده

طرز تهیه

سس ماهی، آب لیموترش، سیر، زنجبیل و شکر قهوه ای را دریک کیسه زیپلاک محکم ترکیب کنید. بچشید تا مطمئن شوید کـه خیلی شور نیست و اگر چنین اسـت شکر یا آبلیمو بیشتری اضافه کنید. استیک دامن را در ماریناد قرار دهید و کیسه را ببندید. بگذارید حداقل 30 دقیقه در یخچال مارینت شود.

2 قاشق چایخوری روغن زیتون را در تابه گریل روی حرارت متوسط ​​رو بـه بالا گرم کنید. استیک را روی گریل بگذارید و بـه مدت 3 تا 5 دقیقه از هر طرف بپزید، تا زمانی کـه هردو طرف ان ذغال خوبی داشته باشد. استیک را روی دانه ها برش دهید و سرو کنید و کمی آب لیموترش تازه بـه ان اضافه کنید.

ماریناد پیچشی کوبا

غذا های کوبایی سرشار از مرکبات، زیره و ادویه جات هستند. این ماریناد استیک با استیک نواری و یک سالاد استوایی بـه خوبی هماهنگ می شود.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

استیک نواری 24 اونس بدون استخوان

2 قاشق غذاخوری مک کورمیک گریل میتس ادویه استیک مونترال

1/2 قاشق چایخوری زیره

1-1/2 قاشق چایخوری پونه کوهی

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1/4 فنجان آب پرتقال

آب 1/2 لیموترش تازه

پوست لیمو رنده شده

طرز تهیه

مواد ماریناد رابا هم دریک کاسه ترکیب کنید. استیک را اضافه کنید و بچرخانید و هردو طرف را بپوشانید. حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید. 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را در تابه گریل روی حرارت متوسط ​​رو بـه بالا گرم کنید. استیک را حدود 4 دقیقه از هر طرف کباب کنید تا گوشت بـه اندازه دلخواه شـما آماده شود. برش بزنید و سرو کنید.

ماریناد استیک Chipotle Adobo

برای طعمی غنی و تندی جدی، نمیتوانید کاری بهتر از فلفل چیپسی انجام دهید، با کمک بزرگی از سس adobo کـه در ان خیس شده اسـت. این دستور غذا از هر دوی این مواد خوشمزه استفاده می کند.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

16 تا 24 اونس استیک گوشت گاو

1/3 فنجان آب لیموترش تازه

1/4 فنجان گشنیز تازه خرد شده

شکر قهوه ای 1 قاشق غذاخوری

2 قاشق چایخوری فلفل چیپوتل، خرد شده در سس ادوبو

2 قاشق غذاخوری سس ادوبو

2 حبه سیر، خرد شده

1 قاشق چایخوری پوست لیموترش تازه رنده شده

نمک

طرز تهیه

مواد ماریناد را دریک کاسه کوچک مخلوط کرده و کاملاً باهم مخلوط کرده ودر کیسه زیپلاک همراه با استیک قرار دهید. استیک را روی ان قرار دهید و استیک را بـه مدت 6 ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید. تابه گریل را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و یک شماره روغن زیتون بـه ان اضافه کنید. استیک را از ماریناد خارج کرده و ماریناد را دور بریزید، استیک را بـه مدت حدود 5 دقیقه در هر طرف «یا کمی کمتر یا بیشتر، بسته بـه این کـه چگونه ان را ترجیح میدهید» روی تابه قرار دهید. دانه ها را بـه صورت مورب برش داده و سرو کنید.

پاپ ماریناد پاپایا

این احتمالاً کمی متفاوت از دستور العمل های‌ ماریناد استیک اسـت کـه در گذشته استفاده کرده‌اید. پاپایا بـه طور طبیعی فیبرهای گوشتی سخت را از طریق آنزیمی در پوست خود نرم می کند ودر عین حال طعمی طبیعی بـه ان اضافه می کند. این دستور غذا فقط بـه پوست پاپایا نیاز دارد، اما اجازه ندهید میوه ها هدر بروند، سالاد پاپایای تازه با این استیک ترشی شده عالی می شود.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

28 اونس استیک پهلو یا استیک دامن

2 پوست از پاپایای متوسط ​​رسیده «باید هنوز 1/8 اینچ گوشت پاپایا دست نخورده باشد»

2 شماره پیازچه، چرخ کرده

خردل خشک 1 قاشق غذاخوری

1 قاشق چایخوری برگ آویشن خرد شده

3⁄4 قاشق چایخوری فلفل تازه آسیاب شده

1⁄4 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده

1⁄4 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده

2 قاشق غذاخوری روغن نباتی

طرز تهیه

دریک کاسه، پیازچه، خردل، آویشن، فلفل، زنجبیل و زیره را هم بزنید. مخلوط را بـه طور مساوی روی استیک بمالید. 2 قسمت از پوست پاپایا را دریک ظرف شیشه ای پخت قرار دهید، سمت گوشت ان بـه سمت بالا باشد. استیک را روی آن ها قرار دهید، سپس 2 پوست باقی مانده پاپایا را بـه سمت پایین روی ان ها قرار دهید. مطمئن شوید کـه پوست‌ها سطح گوشت را لمس می کنند، این چیزی اسـت کـه الیاف را می‌شکند تا بـه طور موثری ماریناد شود.

ظرف پخت را بپوشانید و بـه مدت 2 ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید. تابه گریل را تا حد متوسط ​​گرم کنید. پوست پاپایا را دور بیندازید و هردو طرف استیک را کمی روغن بزنید و با نمک چاشنی کنید. هر طرف استیک را حدود 5 دقیقه گریل کنید. گوشت را روی دانه ها بـه صورت ورقه های‌ نازک برش دهید و سرو کنید.

ماریناد استیک شراب قرمز

شراب قرمز با استیک ها عالی می شود اما نه فقط بـه عنوان یک نوشیدنی همراه. طعم لطیف شراب در واقع ان را بـه یک ماده فوق‌العاده برای ماریناد استیک تبدیل می کند و بـه‌ویژه با یک استیک سه نوک مرمری خوب هماهنگ میشود.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

2 ½ پوند استیک سه نوک

2/3 فنجان شراب قرمز «با یک شراب وسط قفسه خوب همراه شوید – کثیف ارزان نیست، زیرا طعم ان از بین میرود، اما چیزهای واقعا خوب را هدر ندهید»

1/3 فنجان سس سویا

شکر قهوه ای 1/3 پیمانه

1 قاشق غذاخوری سیر تازه، خرد شده

1 قاشق غذاخوری آویشن تازه، خرد شده

1 قاشق غذاخوری رزماری تازه، خرد شده

2 قاشق غذاخوری سس Worcestershire

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق غذاخوری خردل دیژون

1 قاشق غذاخوری فلفل سیاه آسیاب شده

طرز تهیه

مواد ماریناد را دریک کیسه زیپلاک ترکیب کنید، خوب مخلوط کنید و استیک را اضافه کنید. بـه مدت 6 ساعت یا بیشتر ماریناد کنید «تکه بزرگی از گوشت اسـت، بنابر این مدت زمان طولانی تری کمک می کند تا طعم بیشتری از بین برود». گوشت را از یخچال خارج کنید و بـه مدت 30 دقیقه در دمای اتاق قرار نگیرد.

گریل در فضای باز را برای حرارت بالا از قبل گرم کنید، رنده را کمی روغن بزنید. گوشت را روی گریل از قبل گرم شده قرار دهید، حدود 4 دقیقه بپزید، سپس ان را برگردانید، اینکار را هر 4 دقیقه تکرار کنید تا گوشت گاو سفت شود ودر مرکز ان قرمز مایل بـه صورتی آبدار بـه نظر برسد «بـه طور کلی حدود 25 تا 30 دقیقه». در دماسنج خواندن فوری باید 130 درجه را نشان دهد. بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس برش بزنید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه استیک گوشت شتر مرغ با سیر و جعفری

ماریناد استیک کیک دیژون

این دستور غذا بـه استیک شـما یک طعم ادویه ای دلپذیر می دهد و رزماری و فلفل قرمز خرد شده را برای ایجاد یک ترکیب واقعا رضایت بخش از طعم ها ترکیب می کند.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

2 شماره استیک آویز 24 اونچی، بریده شده

4 قاشق غذاخوری خردل دیژون

3 حبه سیر، له شده و ریز خرد شده

2 شاخه رزماری، چیده و ریز خرد شده

آب و پوست 1 لیمو

فلفل قرمز له شده را خرد کنید

طرز تهیه

دیژون، سیر، رزماری، آب و پوست لیمو و فلفل قرمز خرد شده را دریک کاسه باهم مخلوط کرده و کاملاً مخلوط کنید. استیک ها را در کاسه قرار دهید و انها را کاملاً با ماریناد بپوشانید. روی ان را بپوشانید و حداقل دو ساعت در یخچال قرار دهید «البته یک شب بهتر اسـت». گریل را از قبل گرم کنید. استیک ها را از یخچال خارج کنید و از ماریناد استیک خارج کنید. استیک ها رابا نمک مزه دار کنید اما ماریناد را نگه دارید.

گریل رابا قلم مو و روغن کاری کنید. استیک ها را روی یک نقطه داغ روی کباب پز قرار دهید و آن ها رابا ماریناد اضافی بمالید ودر صورت شعله ور شدن استیک ها را از روی شعله خارج کنید. بـه مدت 4 تا 5 دقیقه از هر طرف برای کمیاب «طولانی تر برای بهتر پخته شدن» گریل کنید. استیک ها را از گریل خارج کنید و قبل از برش دادن بـه مدت 5 تا 10 دقیقه بگذارید استراحت کنند. برش بزنید و سرو کنید.

ماریناد استیک جادویی گیاهی

این دستور غذای گیاهی، طعم ملایم خوبی بـه استیک شـما می دهد و با برش‌های‌ ضخیم تر، مانند پورترهاوس، بهترین کار را دارد. سرکه سیب طعم ها را بـه خوبی کامل می کند.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

2 استیک 16 اونسی پورترهاوس

1 قاشق غذاخوری خردل دیژون

1 پیاز، خلال شده

2 حبه سیر، خرد شده

4 شاخه آویشن

6 شاخه رزماری

1 فنجان روغن نباتی

1/2 فنجان سس سویا

1/3 فنجان سرکه سیب

1/4 فنجان آب لیمو

3 قاشق غذاخوری سس Worcestershire

2 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

طرز تهیه

دریک کاسه، روغن، سس سویا، سرکه، آب لیمو، سس ورسسترشر، فلفل و خردل رابا هم مخلوط کنید و بـه مدت 1 تا 2 دقیقه هم بزنید. پیاز، سیر، آویشن و رزماری را بـه کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماریناد را در کیسه های‌ بزرگ Ziplock بریزید، استیک ها را اضافه کنید و مطمئن شوید کـه کاملاً پوشانده شده اند. کیسه ها را بـه مدت 4 تا 6 ساعت در یخچال قرار دهید و یک یا دو بار بچرخانید.

گوشت را از کیسه خارج کنید. شاخه های‌ آویشن و رزماری را دور بریزید. استیک ها رابا نمک کوشر مزه دار کنید. یک گریل زغال چوب یا گاز با زغال سنگ یا حرارت متوسط رو بـه بالا آماده کنید. دو طرف استیک ترشی شده رابا روغن زیتون بمالید و سیر و سبزی را روی ان بپاشید. استیک ها را گریل کنید، حداقل یک‌بار بچرخانید، بپزید تا گوشت بـه پخت دلخواه برسد. برش بزنید و سرو کنید.

ماریناد مخصوص استیک سیر

عده ای از مردان سیر را دوست دارند، عده ای از ان متنفرند. در طول قرارها و شب های‌ عاشقانه، احتمالا بهتر اسـت از خوردن ان اجتناب کنید، اما برای یک شب دل چسب استیک در خانه، بهتر اسـت با لامپ دوست شوید. در این جا یک دستور العمل ساده و خوشمزه وجوددارد کـه بـه شـما امکان می دهد اینکار را انجام دهید.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

2 استیک 16 اونسی دنده ای

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

6 حبه سیر، له شده و درشت خرد شده

15 شاخه برگ آویشن تازه

نمک و فلفل درشت

طرز تهیه

دریک کاسه، روغن، سیر و آویشن رابا هم مخلوط کنید. استیک ها را اضافه کنید، مطمئن شوید کـه کاملا پوشیده شده اند. ظرف را بپوشانید و حداقل 1 ساعت یا بـه اندازه یک شب در یخچال بگذارید. اگر استیک ها را یک شبه خوابانده اید، چند بار برگردانید. گریل را آماده کنید، رنده ها را کمی روغن بزنید. استیک را از ماریناد خارج کنید و با نمک و فلفل مزه دار کنید و ماریناد را دور بریزید. استیک را روی گریل قرار دهید و روی ان را بپوشانید و یک‌بار بچرخانید تا گوشت پخته شود.

ماریناد استیک گوجه فرنگی غنی

در این جا یک گزینه عالی دیگر برای ماریناد وجوددارد کـه شراب قرمز را در خود جای داده اسـت، اما با ایجاد بخشی از طعم سس گوجه فرنگی، دل چسب تر می شود.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

دو شماره استیک 8 اونسی بدون استخوان

2 قاشق چایخوری آویشن

1 فنجان سس ورسستر

من فنجان شراب قرمز

1 فنجان سس گوجه فرنگی

1/2 قاشق چایخوری فلفل چیلی

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه

دریک کاسه، سس ورستر، شراب و سس گوجه فرنگی و همچنین نمک، آویشن و فلفل چیلی رابا هم مخلوط کنید. کاملا مخلوط کنید و استیک رابا پوشش کامل اضافه کنید و حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید. استیک ها را بردارید، ماریناد اضافی استیک را بردارید و حدود 5 دقیقه از هر طرف یا بیشتر گریل کنید، بسته بـه میزان پخت دلخواه شـما. ماریناد را دریک قابلمه بریزید. بگذارید بـه جوش بیاید و بجوشانید تا نصف شود. روی استیک های‌ تمام شده سرو کنید.

ماریناد استیک شیرین و خوش طعم

شکر قهوه ای در هنگام ترشی کردن، بـه خصوص زمانی کـه با سس سویا و سس ورسترشایر تکمیل شود، گزینه خوبی اسـت. این سه بـه خوبی باهم کار می کنند و طعم عمیق و رضایت بخشی بـه گوشت میدهند.

بهترین دستور پخت های ماریناد استیک در سال 1402-2023

مواد لازم

1 فنجان سس سویا

2 پوند استیک ریبی

1/4 فنجان آب لیموی تازه

1/2 فنجان روغن کانولا

2 قاشق غذاخوری سس Worcestershire

شکر قهوه ای 4 قاشق چایخوری

3 حبه سیر، خرد شده

طرز تهیه

دریک کاسه، همه ی مواد ماریناد رابا هم مخلوط کنید. استیک را اضافه کنید و هم بزنید تا پوشش داده شود. 6 ساعت تا یک شب مرینیت کنید. گریل را آماده کنید، رنده ها را کمی روغن بزنید. استیک را از ماریناد استیک بردارید و با نمک و فلفل مزه دار کنید و ماریناد را دور بریزید. استیک را روی گریل قرار دهید و روی ان را بپوشانید و یکبار بچرخانید تا گوشت پخته شود.

در پایان

آماده کردن استیک لذیذ و خوشمزه بـه نظر سخت میاد ولی با این مقاله از مجله تفریحی تالاب کار را برای شـما راحت می کند.